نوشته شده توسط : محمد طاهری

نگرانی در رابطه با پتانسیل خطر برای تفریح و سرگرمی نیز در طول همین دوره افزایش یافت،که اطلاعات بیشتر بدون شک از افزایش محبوبیت موسیقی راک و کنسرت های راک،و پیشرفت در دستگاه های استریوی شخصی و MP3 پلیرها (Clark,1991b;Fligor&Cox2004) و نیاز برای درک رابطه مشارکت سروصدای تفریحی،سروصدای شغلی و ضعف شنوایی (پیرگوشی) در کاهش شنوایی کلی تجربه شده بوسیله شخصی که همچنان در محیط پرسروصدا کار و تفریح می کند همانطوریکه بر سن او نیز افزوده می شود(Axelsson,1996) متأثر بود.

تغییرات موقتی آستانه :
شبیه دیگر سیستم های بدن انسان ،گوش می تواند خسته و فرسوده شود اگر که متحمل کار بسیار سخت و طولانی شود.دانستن این موضوع جالب است که حتی گوش کردن پیوسته ی صداهای با سطوح نسبتاً پایین می تواند باعث کاهش اندکی در توانایی شنوایی فرد شود.حتی اگر صدای معلم شما در حدود dB70 تا dB 75 (سطح فشار صوت یا SPL) در یک کلاس معمولی باشد،می تواند موجب کاهش اندکی در شنوایی بعد از یک ساعت درس گردد.وقتی که صدا از بین می رود (قطع می شود)خوشبختانه گوش می تواند بطورکامل و معمولاً ظرف چند ساعت بازسازی شود.بخاطر اینکه گوش به راحتی توسط مواجهه با سطوح متوسط هم خسته می شود،شاید گفتن این موضوع مناسب باشد که اغلب ما بخشی از روز را با کاهش اندکی در شنوایی طی می کنیم حتی اگر به نظر کم اهمیت بیاید.اصطلاح تغییرات آستانه(Threshold Shifts) برای شرح یک تغییر در حساسیت شنوایی و معمولاً برای شنوایی ضعیف تر بکار برده می شود و در واحد دسی بل اندازه گیری می گردد.

منبع:

https://tehransafir.com/



:: برچسب‌ها: سمعک , قیمت سمعک , سمعک استارکی , سمعک اتیکن , سمعک فوناک , سمک زیمنس , سمعک یونیترون , سمعک ویدکس , انواع سمعک , خرید سمعک ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد طاهری

برخي از كاربرد هاي باليني گسيل هاي اصوات گوش
در حال حاضر ، OAEها معتبرترين بخش مجموعه ي سایت سمعک تست ها مي باشند كه براي تعيين محل ضايعات شنوايي است. كاربردهاي باليني TEOAEها و DPOAEها عبارتند از ارزيابي عملكرد حلزون ، آزمون افت شنوايي در نوزادان و تغييرات كوچك در عملكرد حلزون . به طور كلي ، OAEها به پاتولوژي حلزون حساس بوده بنابراين كاربردهاي باليني رو به افزايش است . OAEها به صورت گسترده به عنوان آزمايش محل ضايعه در نظر گرفته مي شوند . براي مثال آن ها هم براي تشخيص اختلال حلزوني كه توسط تومورهاي عصب هشتم محصور شده و هم براي تشخيص اختلال حلزوني كه با مننژيت همراه است ، مورد استفاده قرار مي گيرند . OAE ها كه در بردارنده ي difficult – to – test subjects هستند به خوبي همراه غربال گري شنوايي براي كودكاني كه به آزمايش شونده پاسخ نمي دهند استفاده خواهند شد .محيط هاي صنعتي و مدارس به خاطر آسان بودن OAE ، خودشان براي غربال گري شنوايي OAE داوطلب مي شوند . آن ها مي توانند در كاهش شنوايي پيش رونده تدريجي ، ototoxic ، جراحي گوش مياني و افت شنوايي ناشي از صدا دخالت داشته باشند . با اين حال ، عدم وجود DPOAEها ممكن است نشان دهنده ي پاتولوژي گوش مياني يا داخلي باشد . اين بايد با تيمپانومتري بررسي شود . رابطه بين حضور DPOAEها با افت شنوايي ثابت نشده است اما سازگار با عملكرد وراء حلزوني است .تاييد الكتروفيزيولوژيك عملكرد شنوايي در مواردي كه خطر مداخله ي نورولوژي وجود دارد مثل يرقان حاد در نوزادان بايد مد نظر قرار گيرد . به طور كلي ، نوزاداني كه در معرض ابتلا به اختلال شنوايي هستند ، هم بايد آزمون هاي OAE و هم ABR را دريافت كنند . به صورت خلاصه ، وجود فعاليت OAE واقعي به اين معني است كه حلزون داراي عملكرد طبيعي است . با اين حال ، گوش مياني همانند پاتولوژي حلزون مي تواند OAEها را مسدود (بلوكه) كند . اين نيز مهم است كه به ياد داشته باشيد كه هيچ رابطه ي دقيقي براي آستانه ي شنوايي مشخص نشده است . سطح دسي بلي كه از پاسخ هاي OAE به دست مي آيد به صورت باليني آموزنده نيست

منبع:

https://tehransafir.com

 



:: برچسب‌ها: سمعک , قیمت سمعک , سمعک استارکی , سمعک اتیکن , سمعک فوناک , سمک زیمنس , سمعک یونیترون , سمعک ویدکس , انواع سمعک , خرید سمعک ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد طاهری

اطلاعات شنیداری از تالاموس (جسم زانویی داخلی) به قشر کلیک کنید شنوایی اولیه (برودمن41) و سپس به قشر شنوایی ثانویه (نواحی برودمن42 و 52) می روند. این مناطق تحلیل ویژگی های اکوستیکی را دقیق تر و با جزییات بیشتر و اختصاصی تر انجام می دهند. مطالعات نشان دادند افرادی که دارای آسیب دو طرفه در قشر شنوایی اولیه هستند، آستانه ی هنجار کشف تون ها و افزایش آستانه ی تمیز زیر و بمی و اشکال در درک جهت تغییر زیر و بمی دو تون دارند.وجود آسیب در قشر شنوایی اولیه راست باعث کاهش توانایی تشخیص زیر و بمی در انسان و حیوانات می شود. نورون های بخش قدامی قشر شنوایی اولیه به بسامد پایه پاسخ می دهند. پاسخ در قشر شنوایی اولیه وایسته به درک بسامد پایه است.
مکانیسم های مختلفی در درک زیر و بمی حداقل در سه سطح حلزون در سه سطح حلزون، ساقه مغز و قشر شنوایی اولیه نقش دارند. البته در این بین نقش قشر شنوایی اولیه پررنگ تر است. قشر شنوایی اولیه، اطلاعات اکوستیکی را برای درک و پردازش آگاهانه آماده می کند. تحلیل ویژگی های اکوستیکی در قشر شنوایی اولیه توسط پتانسیل های میان رس شنوایی (MLR) قابل ثبت و بررسی است.
بعد از استخراج ویژگی های اکوستیکی، اطلاعات شنیداری وارد حافظه حسی شنیداری شده و شیء شنیداری بازنمایی می شود. در میان پتانسیل های برانگیخته، MMN با زمان تاخیر 200 ـ 100 میلی ثانیه عملکرد این حافظه را نشان می دهد. این حافظه ورودی خود را از مناطق قشر شنوایی اولیه، مناطق کمربندی قشر شنوایی و قشر پیشانی دریافت می کند. عملکرد حافظه ی حسی در درک موسیقی ضروری است. آموزش موسیقی بلند مدت در تمیز زبر و بمی، دقت زمانی ئ درک ارتباط زمانی تون ها نقش دارد. صفحه ی گیجگاهی به دلیل نقش برجسته اش در پردازش فواصل زیر و بمی و توالی اصوات ، نقش مهمی در تحلیل صحنه شنوایی و تشکیل شیء شنیداری دارد.
فصل هشتم گفتار چیست؟
انسان هم مولد گفتار است و هم دریافت کننده ی آن. بنابراین «درک گفتار» درهم تنیده اند و ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند. لذا ما در این فصل ابتدا نگاهی به تولید اصوات گفتاری و ماهیت آنها خواهیم داشت و سپس به درک گفتار خواهیم پرداخت.
تولید گفتار
ساختارهایی که ما از آنها برای تولید گفتار بهره می بریم، تکامل یافته ی ساختارهایی هستند که در دوران پیش زبانی، عملکردهایی دیگری داشته اند و البته هنوز هم عملکردهای غیر زبانی را در انسان دارا هستند0
دستگاه تولید گفتار را می توان به سه بخش تقسیم کرد.
منبع:

https://tehransafir.com/%d8%b3%d9%85%d8%b9%da%a9-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%da%a9%db%8c/



:: برچسب‌ها: سمعک , قیمت سمعک , سمعک استارکی , سمعک اتیکن , سمعک فوناک , سمک زیمنس , سمعک یونیترون , سمعک ویدکس , انواع سمعک , خرید سمعک ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد طاهری

خروجی سمعک انتقال استخوانی،در اصطلاحات وعبارت های سطح نیروی خروجی وبسایت بجای سطح فشار صوت و حساسیت آکوستیکی-مکانیکی بجای بهره،تخصصی می شود.
یک شکل جایگزین(تغییر) یافته از سمعک انتقال استخوانی کاشتنی متصل به استخوان (باها)است که ارتعاشات بوسیله ی یک پیچ تیتانیومی جاگذاری شده، به جمجمه انتقال می یابد.
همچنین وسایل گوناگون آزمایشی قادر هستند که ارتعاشات را مستقیما به پرده تمپان،استخوانچه های گوش میانی و یا دریچه گرد،انتقال دهند.در این وسایل ممکن است فقط خروجی ترانسفورماتور(مبدل) با عمل جراحی کاشت شود.یا ممکن است با میکروفون ها و باتری های کاشت شده برای تشکیل سمعک های تمام کاشته شده ترکیب شده باشد.

این فصل در مورد چندین نوع سمعک غیر مرسوم(غیر معمول) که فقط برای تعداد محدودی از افراد کم شنوا مناسب است،بحث می کند.فهم و درک خوب این سمعک ها، مهم است.به عبارت دیگر پزشکان(ادیولوژیست ها) قادر نیستند که یک سمعک مناسب را توصیه(تجویز) کنند در حالی که مواجهه با بیمارانی هستند که استفاده از یکی از این سمعک ها برایشان مناسب ترین وسیله(گزینه)است.
16.1 سمعک های کراس
در اکثریت قریب به اتفاق موارد،یک نوع وسیله ی کمک شنوایی برای بیمار فیت (تنظیم)می شود یا با استفاده از دو وسیله ی کمک شنوایی(سمعک) که عملکرد هر کدام از آن ها مستقل از یکدیگر است.در بعضی موارد بهتر آن است که افراد فیت داده شوند با یک سیستم کمک شنوایی که اجزای آن در هر گوش جداگانه قرار داده شوند و بدین گونه لازم است که بین وسایل کمک شنوایی ارتباط الکتریکی برقرار گردد.این چیدمان بنام مسیر هدایت دگرسویی محرک(کراس) شناخته می شود.دربخش های زیر، نشان داده خواهد شد که چندین دلیل برای ارتباط بین دو سمت سر و چندین متغیر برای آنکه چگونه اجزا در هر طرف سر با هم ترکیب می شوند.

 منبع:

https://tehransafir.com/%d8%b3%d9%85%d8%b9%da%a9-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d8%aa%d9%88%d9%86/



:: برچسب‌ها: سمعک , قیمت سمعک , سمعک استارکی , سمعک اتیکن , سمعک فوناک , سمک زیمنس , سمعک یونیترون , سمعک ویدکس , انواع سمعک , خرید سمعک ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد طاهری

زیر و بمی غالبا در مورد امواج صوتی دوره ای معنا دارد. در حوزه ی بسامدی، وبسایت دوره ی صوت، توسط طیف هارمونیک ها (ضرایب صحیح بسامد اصلی) نشان داده می شود. در حوزه ی زمان، دوره ی صوت توسط تابع خود همبستگی امواج تعیین می شود. این تابع مجموعه ای از قله های منظم را در زمان نشان می دهد که فواصل میان قله، مضربی از دوره ی صوت است. اطلاعات حوزه ی بسامدی و زمانی، در حلزون بازنمایی می شوند. مشخصات صافی که در حلزون اتفاق می افتد باعث ایجاد نقشه ی تونوتوپیک می شود که صداها را بر اساس محتوای بسامدی آن تجزیه می کند. این نقشه ی بسامدی در حلزون در طول مسیر شنوایی تا قشر شنوایی اولیه، تا اندازه ای حفظ می شود. اطلاعات دوره ی صوت در حوزه ی زمانی به صورت قفل فازی پتانسیل عمل نورون ها ایجاد می شود. دقت قفل فازی در هر مرحله از راه های مسیر صعودی شنوایی، کمتر می شود. مطالعات اخیر نشان دادند که نورون های قشری بعد از قشر شنوایی اولیه، نسبت به زیر و بمی کوک شده اند. همچنین مطالعات نشان دادند که نورون هایی وجود دارند که صرفا به بسامد پایه ی اصوات پیچیده حساس هستند.
زیر و بمی نسبی
هنگام گوش دادن به یک لحن، درک ما بیشتر مربوط به درک زیر و بمی هر نت هست. علاوه بر زیر و بمی مطلق نت ها، شنونده چگونگی ارتباط زیر و بمی نت ها با هم را نیز رمزگذاری می کند. مهم است که نت ارائه شده نسبت به نت قبلی دارای زیر و بمی بالاتر یا پایین تر است.زیر وبمی نسبی، در چگونگی درک موسیقی نقش اساسی دارد. ما به راحتی زمانیکه همه نت ها به یک میزان به سمت بالا یا پایین تغییر می کنند، لحن آشنا را می شناسیم ، با وجودیکه نت مطلق تغییر کرده است. این توانایی بستگی به بازنمایی زیر و بمی نسبی دارد.
زیر و بمی نسبی در درک افتادن و خیزان بودن آهنگ مهم است و به انتقال معنا در زبان کمک میکند. به طور مثال در زبان انگلیسی، جملات سوالی با افزایش زیر و بمی همراه هستند، اگر چه زیر و بمی مطلق در گوینده ها بسیار متفاوت است. در دیدگاه معمول و استاندارد، دستگاه شنوایی باعث بازنمایی زیر و بمی مطلق (نقشه تونوتوپیک) از حلزون تا قشر شنوایی می شود و نقش غالب را در درک موسیقی دارد. براساس مطالعات جدید مشخص شده است که توانایی زیر و بمی نسبی در نوزادان هم وجود دارد و یکی از ویژگی های ذاتی دستگاه شنوایی است. ارائه ی یک تون قبل از تون دیگر پاسخ به تون دوم را تغییر می دهد. پاسخ های انتخابی به جهت تغییر زیر وبمی در روبش اصوات یا محرکات دارای مدولاسیون در قشر شنوایی اولیه و ثانویه دیده شده است. مکانیسم عصبی درک زیر و بمی نسبی همچنان ناشناخته باقی مانده است.

منبع :

https://tehransafir.com/%d8%b3%d9%85%d8%b9%da%a9-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d8%aa%d9%88%d9%86/



:: برچسب‌ها: سمعک , قیمت سمعک , سمعک استارکی , سمعک اتیکن , سمعک فوناک , سمک زیمنس , سمعک یونیترون , سمعک ویدکس , انواع سمعک , خرید سمعک ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد طاهری

زیر و بمی نسبی
هنگام گوش دادن به یک لحن، درک ما بیشتر مربوط به درک زیر و بمی هر نت هست. سایت تهران صفیر علاوه بر زیر و بمی مطلق نت ها، شنونده چگونگی ارتباط زیر و بمی نت ها با هم را نیز رمزگذاری می کند. مهم است که نت ارائه شده نسبت به نت قبلی دارای زیر و بمی بالاتر یا پایین تر است.زیر وبمی نسبی، در چگونگی درک موسیقی نقش اساسی دارد. ما به راحتی زمانیکه همه نت ها به یک میزان به سمت بالا یا پایین تغییر می کنند، لحن آشنا را می شناسیم ، با وجودیکه نت مطلق تغییر کرده است. این توانایی بستگی به بازنمایی زیر و بمی نسبی دارد.
زیر و بمی نسبی در درک افتادن و خیزان بودن آهنگ مهم است و به انتقال معنا در زبان کمک میکند. به طور مثال در زبان انگلیسی، جملات سوالی با افزایش زیر و بمی همراه هستند، اگر چه زیر و بمی مطلق در گوینده ها بسیار متفاوت است. در دیدگاه معمول و استاندارد، دستگاه شنوایی باعث بازنمایی زیر و بمی مطلق (نقشه تونوتوپیک) از حلزون تا قشر شنوایی می شود و نقش غالب را در درک موسیقی دارد. براساس مطالعات جدید مشخص شده است که توانایی زیر و بمی نسبی در نوزادان هم وجود دارد و یکی از ویژگی های ذاتی دستگاه شنوایی است. ارائه ی یک تون قبل از تون دیگر پاسخ به تون دوم را تغییر می دهد. پاسخ های انتخابی به جهت تغییر زیر وبمی در روبش اصوات یا محرکات دارای مدولاسیون در قشر شنوایی اولیه و ثانویه دیده شده است. مکانیسم عصبی درک زیر و بمی نسبی همچنان ناشناخته باقی مانده است.
یکی از برجسته ترین جنبه های زیر و بمی نسبی، تشخیص جهت تغییرات (رو به بالا یا رو به پایین) از یک نت به نت بعدی است که با نام counter شناخته شده است. بیشتر افراد در رمزگذاری توالی های جدید نت ها، عملکرد خوبی دارند. شواهد اخیر نشان دادند که جهت تغییرات زیر و بمی می تواند در جنبه های دیگر مانند بلندی نیز نقش داشته باشد.
برخلاف جهت تغییرات زی و بمی، افراد در تشخیص زیر و بمی دقیق فواصل نت ها در لحن های ناآشنا، دقت کمتری دارند. اگر شنوندگان به لحن جدیدی گوش دهند، قادر نیستند فواصل بین نت ها را تششخیص دهند، بخصوص اگر آموزش موسیقی ندیده باشند. بنابراین تمایز و تفاوت زیادی بین تشخیص جهت تغییرات زیر و بمی و تشخیص فاصله ی زیر و بمی نسبی وجود دارد.
تشخیص فاصله زیر و بمی نسبی، دشوارتر است زیرا به اطلاعات بیشتری نیاز دارد. آستانه ی تمیز برای فواصل زیر و بمی تون ها ، توسط ارائه جفتی تون ها اندازه گیری می شود. به طوری که فواصل بین نت ها از یک جفت به جفت دیگر متفاوت است. وظیفه شنونده تشخیص فاصله ی بین جفت تون ها است. با این روش آستانه ی تمیز فواصل بدست می آید.
فواصل و جهت تغیرات زیر وبمی، توسط مکانیسم های عصبی جداگانه ای منتقل می شوند. گزارشات مختلفی وجود دارند که آسیب های مغزی به درک فواصل زیر وبمی آسیب می رسانند بدون اینکه بر درک جهت تغییرات زیر وبمی اثر کنند. تفکیک آناتومیکی این دو مسیر می تواند به دلیل مکانیسم های جداگانه ی درک این دو پدیده باشد.

منبع:

https://tehransafir.com/



:: برچسب‌ها: سمعک,قیمت سمعک,سمعک استارکی,سمعک اتیکن,سمعک فوناک,سمک زیمنس,سمعک یونیترون,سمعک ویدکس,انواع سمعک,خرید سمعک ,
:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد طاهری

درمان
روندمشاوره ممکن است روی ارائه اطلاعاتی کلیک کنید که باعث سازگاری باکم شنوایی وپذیرش عاطفی کم
شنوایی می شود، تمرکزکند. این اطلاعات موضوع هایی ازقبیل اطلاعات کلی درموردکم شنوایی،
نتایج ارزیابی شنوایی وگزینه های مدیریت کم شنوایی راپوشش می دهند وهم چنین اطلاعات مربوط
به دردسترس بودن خودیاری های اجتماعی وگروه های حمایتی نیزباید فراهم شوند. مشاوره
سازگازی فردی، ممکن است روی کاهش اثرات منفی کم شنوایی ازقبیل کمک به افرادبرای توسعه
یک تصویرمثبت ازخود ونحوه نگرش نسبت به کم شنوایی تمرکزکند. مشاوره سازگاری عاطفی
روی چگونگی کمک به افراد برای عکس العمل نشان دادن نسبت به نارحتی ایجادشده درسازگاری
باکم شنوایی، تمرکزمی کند وهدف آن تعدیل این عکس العمل ها به منظوربهبود کیفیت کلی زندگی
می باشد.
روش مشاوره Rogerian که یک روش فردمحورمی باشد، به طورمعمول به مدل های رفتاری
یاوابسته به روانکاوی توجه می کند وفرد راقادر می سازد که مسیربرنامه وموضوع هایی که بایدبه
آنهارسیدگی شود راتعیین کنند. این نوع مشاوره ممکن است به صورت جلسات فردی ویاگروهی باشد
وممکن است bibliotherapy (بکارگرفتن کتاب وخواندن آن دردرمان اختلالات عصبی) ومنابع
online راترکیب کند. Wydle هشت مرحله رادرمشاوره بزرگسالان توصیف می کند:
1. ورود (Entry)؛ یعنی بازکردن راهی برای کمک، ایجاد زمینه ای برای یک رابطه قابل اعتماد وبحث های تشویقی برای مشکلات مدیریت کم شنوایی

2. شفاف سازی (Clarification)؛ یعنی بازبینی اثرکم شنوایی روی وضعیت کلی زندگی فرد

3. ساختار (Structure)؛ یعنی تعیین مهارت های لازمه مشاوربرای رسیدگی به نیاز

4. رابطه (Relationship)؛ یعنی تصمیم گیری توسط هردوطرف برای ادامه یک رابطه مشورتی
5. جستجو (Exploration)؛ یعنی تعیین استراتژی های مداخله ای وبررسی روش های پیشنهادی برای حل مشکل

6. تحکیم (Consolidation)؛ یعنی توافق درمورد عمل وتمرین مهارت های جدیدیادگرفته شده

7. برنامه ریزی (Planning)؛ یعنی توسعه درمان مداوم، پایان برنامه نهایی وامکان ارجاع

8. پایان (Termination)؛ یعنی خلاصه ازفعالیت های صورت گرفته، آغازارجاعات، برنامه های پیگیری وپیشنهاد آماده بودن درصورت نیاز
یک روش دیگرمشاوره، تشویق افراد برای شرکت درگروه های حمایتی موجود برای بزرگسالان
باشنوایی آسیب دیده وخانواده های آنها می باشد.گروه های حمایتی یک روش peer-driven
(برمحورافراد مشابه) رابرای مدیریت کم شنوایی ارائه می کنند که فرصتی رابرای به اشتراک
گذاشتن تجارب وحل مشکل مشترک فراهم می کند. برخی گروه ها درسطح ملی هستند (باشعبه های
محلی)، همانند انجمن بزرگسالان Lated-Deafened (ALDA) وانجمن کم شنوایی امریکا (HLAA)
که قبلا انجمن خودیاری برای افرادسخت شنوا نامیده می شد. سایرگروه های حمایتی ممکن است
توسط گروه های اجتماعی ومراکزارشد ایجاد شوند. هیچ اطلاعاتی برای تایید کارایی گروه های
حمایتی کم شنوایی وجود ندارد. بااین حال، شواهدتجربی به طورقوی ازاین گونه جلسات که افراد
شرکت کننده، آنها رابسیار مفید می دانند، حمایت می کنند. این جلسات به القای احساس توانمندی
واعتماد به نفس کمک می کنند. این جلسات مقرون به صرفه هستند وبه افزایش خودکارآمدی (Self-
efficacy) کمک می کنند.

منبع:

https://tehransafir.com/%d8%b3%d9%85%d8%b9%da%a9-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%da%a9%db%8c/



:: برچسب‌ها: سمعک , قیمت سمعک , سمعک استارکی , سمعک اتیکن , سمعک فوناک , سمک زیمنس , سمعک یونیترون , سمعک ویدکس , انواع سمعک , خرید سمعک ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد طاهری

نتایج هردومرحله سرعت بالا وسرعت پایین به شدت کلیک کنید با نویز موجود درروند ثبت نتایج
ونویزسیستم های فیزیولوژیک وهم چنین بوسیله برانگیختگی بیمارقبل ازچرخش تحت تاثیرقرار می
گیرند، درنتیجه دراین الگومیانگین گیری به کار نمی رود. بنابراین بیمارانی وجود دارند که برای
آنهاتخمین ثبات زمانی ازدوپروتکل باهم، هم خوانی ندارد. به طورایده ال، تست step وتست های
شتاب سینوسی می توانند به موازات هم برای افزایش صحت تخمین ثبات زمانی سیستم، بهره های
محیط فردی بدست آمده ازروش step وبهره کلی بدست آمده ازپروتکل سینوسی وهمراه باامکان
حساسیت محیطی نامتقارن به کارروند. اطلاعات کاملتر درباره توصیف آزمون صندلی منابع
منتشرشده موجود می باشد.
تست عملکرد اتولیت
به نظرمی رسدکه تنها درسال های اخیر، کاربرد بالینی ابزارهایی برای بررسی ارگان های اتولیت
(اتریکول وساکول) بیشترشده است. همانندبررسی های ENG/VNG، صندلی چرخان وارزیابی
کنترل وضعیت، بحث کامل درباره این تست نیز فراتر از این فصل است. بنابراین، خواننده برای
دست یابی به اطلاعات بیشتردرباره روش ها وکاربردهای بالینی این تست به منابع دیگر ارجاع داده
می شود. به این دلیل که این تست برای کاربرد بالینی روتین، تستی نسبتا جدید می باشد، نتایج کامل
سودمندی بالینی آن هنوزبه طورکامل دردسترس نیست. به منظور سادگی سازمان دهی، دوارگان
اتولیت به طورجداگانه بررسی شده اند.
ارزیابی اتریکول
تکنیک ابتدایی برای ارزیابی عملکرد اتریکول، تست SVV (Subjective Visual Vertical) می
باشد. قاعده اصلی این تست این است که توانایی فرد برای تنظیم کردن عمودی صحیح یک نوار
ارائه شده که به علت کشف کشش جاذبه می باشد، دردرجه اول ازطریق اتریکول می باشد. اگریک
نقص پاتولوژیک باعث انقطاع درعملکرد محیطی ارگان اتریکول یامسیرهای مرکزی آن شود،
درنتیجه تغییری در وضعیت چشم ها نسبت به سطح افقی صحیح، همراه با پاسخ چشمی استاتیک
درجهت مخالف صفحه roll، رخ می دهد. درطول فازحاد (2تا8هفته) بعدازاختلال دراتریکول
یامسیرهای مرکزی آن، فرد نوار راخارج ازسطح عمودی متمایل به جهت پاسخ چشمی متقابل به
صفحه roll تنظیم می کند. بااین حال، باعبوراز فازحادضایعه، عملکرد فرد به وضعیت نرمال برمی
گردد. تلاش هایی برای کاربرد الگوهای صندلی چرخان ومقابله بازمینه های بینایی متناقض برای
بازگشت سریع به وضعیت نرمال وامکان بررسی طولانی مدت سیستم اتریکول، صورت گرفته
است. خواننده می تواند برای دست یابی به اطلاعات بیشتردرباره توصیفات تکنیک های مختلف
موجود وبررسی های بیماربه منابع موجود مراجعه کند.

منبع :

https://tehransafir.com/%d8%b3%d9%85%d8%b9%da%a9-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%da%a9%db%8c/



:: برچسب‌ها: سمعک , قیمت سمعک , سمعک استارکی , سمعک اتیکن , سمعک فوناک , سمک زیمنس , سمعک یونیترون , سمعک ویدکس , انواع سمعک , خرید سمعک ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد طاهری

اصطلاحات dizziness یاThe dizzy patient می توانند کلیک کنید به عنوان واژه ها ی توصیفی به کار
روند ودراین فصل برای اشاره به محدوده کلی علایم ومشکلات عملکردی که بیماربا آنها مواجه
شده، به کارمی روند .در صورت نیاز واژه های توصیفی خاص برای علایم به کارمی روند.
معرفی مدیریت بیماران با dizziness واختلالات تعادلی
اولویت مدیریت
در صورتیکه هدف از ایجاد یک عمل تشخیصی وشروع مدیریت یک موضوع رایج باشد، دراین
صورت ابزارهای مورد استفاده و پیچیدگی طرح درمانی برای بیماران باdizziness حاد ومزمن
متفاوت است. هنگام ارزیابی یک بیماربا شروع حاد سرگیجه برای اولین بار، ایجاد یک تشخیص
مقدماتی وغیرمحتمل شمردن علت آن ازعوامل تهدید کننده سلامت مثل بیماری های نورولوژیک یا
قلبی – عروقی، دارای اهمیت اولیه می باشد . به طور معمول با تاریخچه گیری، آزمایشات بالینی،
CT اسکن وتست آزمایشات قلبی-عروقی غربالگری به این هدف دست می یابیم. احتمال اینکه تست
های وستیبولاردر این پروسه مورد نیاز باشند، خیلی کم است. اگر بیماروجود علائم شنوایی را
گزارش کند، دراین صورت او باید تحت ارزیابی کامل ادیولوژی و همچنین مطالعات رادیوگرافی به
منظور رد وجود ضایعه در زاویه پلی مخچه ای (CPA) قراربگیرد، دراین مورد تست های تعادل
مورد نیاز نیست . درمواردخاصی که ناهنجاری های حرکات چشمی در ارزیابی بالینی احتمال
وجودضایعات مرکزی را نشان می دهد ،استفاده از ویدئونیستاگموگرافی (VNG) و
الکترونیستاگموگرافی (ENG)همراه با ارزیابی کامل ocular-motor به منظورپیگیری این احتمال
موردنیازاست. هنگام مدیریت سرگیجه یا عدم تعادل با شروع حاد ،بعد از رد علت های
نورولوژیک و قلبی-عروقی، استفاده از دارو برای کنترل علایم مناسب است. این کار همراه با
توصیه به بیمار برای انجام مجدد فعالیت های روتین روزانه به محض اینکه علایمش قابل تحمل
شد، می باشد وهچنین بیمار نباید از فعالیت های حرکتی برانگیزنده علائم، اجتناب کند. این عمل به
تحریک سریعتر سیستم جبرانی وستیبولار مرکزی کمک می کند . به این علت که اکثریت سرگیجه
های با شروع ناگهانی نشان دهنده یک ضایعه محیطی ثابت می باشند، بنابراین فرآیند جبران مرکزی
برای بهبود بیمار ضروری می باشد .
بیماران با dizziness مزمن (تداوم علایم بیش از 12 هفته )با فرض انجام ارزیابی برای وضعیت
حاد پیشین، تاحدی متفاوت مدیریت می شوند. در اکثریت موارد این سوال پرسیده می شود که چرا
فرآیندهای جبران وستیبولار مرکزی علایم جاری بیمار را کنترل نمی کنند؟ به منظورپاسخ به این
پرسش باید مجددا تشخیص اولیه را ارزیابی کنیم و فاکتورهایی که مانع بهبودی شده اند را بررسی
کنیم. این عدم بهبود ممکن است به علت یک ضایعه پیشرونده یا بی ثبات درسیستم مرکزی یا محیطی
(یک ضایعه با محل آسیب نوسانی )یا اینکه به علت یک ضایعه پایدار(مکان ثابت آسیب بافتی )
باجبران مرکزی ضعیف باشد. تعیین اینکه کدام یک از حالات وجود دارد نیازمند اطلاعات تاریخچه
ای کامل می باشد که همراه با نتایج بدست آمده ازتست های آزمایشگاهی مختلف، به روند ارزیابی
کمک می کند. شاید تعیین اینکه کدام یک ازاین وضعیت ها، علت تداوم علایم می باشد، مهم تراز
تشخیص واقعی باشد، این تعیین به طورجدی فرمول های تشخیص وطرح درمانی را تحت تاثیر
قرارمی دهد. این طرح ممکن است شامل برنامه های پزشکی، جراحی یا برنامه درمان توانبخشی
تعادل و وستیبولار(VBRT) باشد. ترکیبی از این استراتژی های درمانی نیز در انواع مختلف بیماران
مثل افراد دارای بیماری منیر، ضایعه CPA، میگرن وابسته به dizziness (MAD) ویا ضربه
مغزی و بیماران باعلت های روان شناسی یا تشدید شرایط آنها، به کار می روند.

منبع :

https://tehransafir.com/%d8%b3%d9%85%d8%b9%da%a9-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%da%a9%db%8c/



:: برچسب‌ها: سمعک,قیمت سمعک,سمعک استارکی,سمعک اتیکن,سمعک فوناک,سمک زیمنس,سمعک یونیترون,سمعک ویدکس,انواع سمعک,خرید سمعک ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد طاهری

گسيل هاي صوتي گوش از كجا منشا مي گيرند؟
منشا دقيق OAE قابل بحث است يا جاي ترديد دارد . فشار صداي OAE كه قابل کلیک تشخيص باشد توسط ارتعاشات كوچك پرده ي گوش (غشاي پايه ) توليد مي شود . براي مثال ، فقط nm10 نوسان پرده ي گوش (تقريبا معادل ضخامت يك اتم هيدروژن ) مي تواند يك شدت db spl 34 براي OAE ايجاد كند . براي درك چگونگي توليد OAE ها ، ما نياز به بررسي برخي از اصول ميكرومكانيسم هاي حلزون داريم . حركت سيالات در سراسر قسمت حلزون (اسكالا وستيبولي و اسكالا تيمپاني ) غشاي پايه را جا به جامي كند اما فقط بخشي از غشاي پايه است كه با ارتعاش گام هاي ارتعاشي تنظيم مي شود . ( فصل 9 را ببينيد) . يادآور مي شود كه Von Bekesy به صورت اساسي يا بنيادي ثابت كرد كه غشاي پايه نزديك پايه حلزون سخت بوده و در نزديكي راس سختي كمي (بيشتر نرم)دارد . بنابراين ، نزديك پايه ( جايي كه سختي بالا است ) ، سختي بردار ( برآيند) ارتعاش را معين مي كند . نزديك راس (جايي كه سختي پايين تر است ) جرم و نيروي اينرسي عمل كننده بر سيستم ارتعاش را محدود مي كنند . از آن جايي كه سيستم محدودكننده ي سختي هميشه قبل از سيستم محدود كنندهي جرم شروع به حركت مي كند ، مناطق پايه اي نخست تحت تابع مناطق راسي ( كه بيشتر محدود كننده ي جرم هستند ) حركت خواهند كرد. اين به اين معني است كه اختلاف فشار در سراسر قسمت حلزون باعث ايجاد يك موج متقاطع انحرافي مي شود كه حلزون را travel up مي كند . ( از پايه تا راس ) . جا به جايي هايي كه شامل صداي مايعات حلزون براي توليد يك موج مسافر پيش روند بر روي غشا پايه( از پايه به راس ) باشند، با سختي و جرم غشاي پايه مرتبط است . جا به جاي حداكثر غشاي پايه مكاني است براي فركانس محرك داده شده نيروي اينرسي معادل يا برابر و لغو نيروي الاستيك ذخيره شده كه تشديد شده است . از آن جايي كه غشاي پايه با فركانس افزايش مي يابد ، مكاني در طول غشاي پايه يعني جايي كه قله ي موج مسافررخ مي دهد به عنوان تابعي از راه دور در طول غشاي پايه عمل مي كند ( شكل 3 – 13 را ببينيد ). امواج مسافر هم توسط صداهايي با فركانس بالا كه دامنه جا به جايي حداكثر نزديك پيچ پايه دارند توليد مي شوند و هم توسط صداهاي با فركانس كم كه حداكثر جا به جايي را در نزديكي راس حلزون به وجود مي آورند توليد مي شوند . پوشش موج مسافر باشدت تحريكي كه مرتبط با اندام كورتي است به عنوان تابع فاصله در امتداد طول حلزون مطابقت مي كند . حركت غشاي پايه به حركتسيال در سراسر موهاي حسي سلول مويي تبديل شده كه منجر به تحريك سلول هاي گيرنده و پس از آن تحريك عصبي مي شود

منبع:

https://tehransafir.com/%d8%b3%d9%85%d8%b9%da%a9-%db%8c%d9%88%d9%86%db%8c%d8%aa%d8%b1%d9%88%d9%86/



:: برچسب‌ها: سمعک , قیمت سمعک , سمعک استارکی , سمعک اتیکن , سمعک فوناک , سمک زیمنس , سمعک یونیترون , سمعک ویدکس , انواع سمعک , خرید سمعک ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 آذر 1399 | نظرات ()