نوشته شده توسط : محمد طاهری

در سیستم کراس(هدایت دگرسویی محرک) که از خانواده وسایل کمک شنوایی است، اجزای کراس فروش سمعک استارکی بصورت متقارن در دو طرف سر قرار می گیرند و بصورت الکتریکی به همدیگر متصل می شوند.سیستم کراس برای افراد کم شنوای یکطرفه،مناسب ترین گزینه است.سیستم کراس شامل یک میکروفون در سمت گوش کم شنوا و ترکیبی از تقویت کننده،رسیور(بلندگو) و قالب غیر انسدادی یا پوسته در سمت گوش با شنوای طبیعی(گوش سالم)است.اضافه کردن یک میکروفون به سمت گوش شنوای طبیعی، سیستم کراس یکطرفه را به کراس دوطرفه(BICROS) تبدیل می کند که این نوع کراس(کراس دوطرفه)برای افراد کم شنوای دوطرفه مناسب می باشد.
کراس دو طرفه(استریو) شامل دو کراس جداگانه است،به این صورت که صداهایی که به هر میکروفون می رسد به سمت سر مقابل انتقال می یابد.این چیدمان(آرایش) بطور مجازی( بالقوه) ،مشکلات فیدبک را برطرف می نماید.
همه ی اجزای تشکیل دهنده سمعک ترانس کرانیال،در یک طرف سر است اما سیگنال را از طریق انتقال استخوانی به سراسر جمجمه می فرستد.
خروجی سمعک انتقال استخوانی بجای موج صوتی، یک ارتعاش مکانیکی است.این وسیله بسیار مناسب است برای افرادی که بخاطر مسائل و توصیه های پزشکی، نمی توانند از وسایل کمک شنوایی(سمعک)که به هر طریق باعث انسداد گوش می شوند ، استفاده کنند.
در بیماران مبتلا به کم شنوایی حسی-عصبی سمعک انتقال استخوانی به دلیل ناکارآمدی مسیر انتقال استخوانی، بخوبی سمعک های انتقال هوایی نمی تواند باعث تحریک حلزون شود.
در بیماران مبتلا به کم شنوایی های شدید انتقالی،سمعک انتقال استخوانی این توانایی را دارد که حلزون را با همان قدرت سمعک های انتقال هوایی،تحریک نماید.
با بکار گیری استانداردهای موجود(در دسترس) برای آستانه های راه انتقال هوایی واستخوانی،تجویز سمعک های انتقال استخوانی می تواند جایگزین سمعک های انتقال هوایی شود.

منبع :

https://tehransafir.com/%d8%b3%d9%85%d8%b9%da%a9-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%da%a9%db%8c/



:: برچسب‌ها: سمعک , قیمت سمعک , سمعک اتیکن , سمعک استارکی , سمعک اینترتون , سمعک فوناک , سمک زیمنس , سمعک یونیترون , سمعک ویدکس , انواع سمعک ,
:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد طاهری

خواندن و نوشتن هم همانند زبان خاص هر گونه می باشد اما جنبه جهانی بودن در آن مطرح نمی باشد. هر فرهنگ شناخته شده سایت بشری یک زبان صحبتی و یا اشاره ای دارد اما همانطور که در فصل اول اشاره شد، گویندگان خیلی از این زبان ها شکل نوشتاری برای زبان خود اختراع ننمودند.
در فرهنگ هایی که زبان نوشتاری وجود دارد این امکان وجود ندارد که زبان نوشتاری به شیوه طبیعی و بدون آموزش هم چون زبان گفتاری توسط کودک فراگرفته شود. بعلاوه توانایی و روال یادگیری خواندن و نوشتن هم بسیار متفاوت بین افراد می باشد، برخی کودکان پیشرفت بسیار سریع با تلاش اندک و برخی نیاز به تلاش بیشتر دارند. فردی که خواندن و نوشتن فرانگرفته باشد مشکلات اجتماعی متعددی را تجربه می کند اما دارای شرایط پاتولوژیک تلقی نمی گردد، این عکس شرایطی است که فرد در معرض زبان قرار گرفته اما قادر به کسب آن نبوده، زیرا این شرایط پاتولوژیک تلقی می گردد.
شرایط پاتولوژیکی متعددی داریم از جمله دیسلکسی، که ناتوانی فرد در خواندن می باشد. خواندن پاسخ طبیعی در معرض زبان نوشتاری قرار گرفتن نمی باشد. این واقعیت ها همه به معنی این است که زبان نوشتاری یک پدیده فرهنگی است برخلاف زبان گفتاری که ماهیت بیولوژیکی دارد.
برخلاف زبان گفتاری، زبان نوشتاری از لحاظ سازماندهی و بازنمایی بسیار متفاوت می باشد.

منبع :

https://tehransafir.com/

 



:: برچسب‌ها: سمعک , قیمت سمعک , سمعک اتیکن , سمعک استارکی , سمعک اینترتون , سمعک فوناک , سمک زیمنس , سمعک یونیترون , سمعک ویدکس , انواع سمعک ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد طاهری

مطالعه برای مبنای ژنتیک زبان:
نشانگر نهایی ماهیت بیولوژیکی زبان وابسته به کشف زن مرتبط با زبان می باشد، زبان نیز همانند دکتر ولدبیگی تمام جنبه های بیولوژیکی انسان به طور مستقیم در DNA رمز گذاری شده است. بررسی بر روی ماهیت ژنتیکی افراد با بررسی شجره نامه آن ها امکان پذیر می باشد. این مطالعات معمولا وراثت یک بیماری خاص را در نسل های مختلف یک خانواده بررسی می نماید.
در مطالعه ای در سال 1997، نشان داده شد که اعضای سه نسل از خانواده ای از یک بیماری زبانی، دیسلکسیا، رنج می برند، این نشان دهنده این است که آنورمالی های ژنتیکی مرتبط با تکامل زبان زمینه وراثتی هم می تواند داشته باشد.
دانشمندان اخیرا معتقدند که زبان اساس ژنتیکی دارد که در پی آن ژن FOX P2 کشف شد.
این ژن یک ژن در شبکه ژنی چند تاییست که در توانایی زبانی انسان موثر است.


خواندن و نوشتن به عنوان محصول عوامل فرهنگی:
تا به اینجا پیرامون تطابق زبان انسانی با پنج معیار لنه برگ در رابطه با ماهیت بیولوژیکی آن بحث گردید. زبان، خاص هر گونه است و برای اعضای هر گونه جهانی می باشد. زبان به طور خود به خودی تکامل می یابد و زمانی که کودک از نوزادی تا کودکی در معرض آن قرار می گیرد نیاز به آموزش پیچیده ندارد.
زبان فاکتورهای متعدد آناتومیک، فیزیولوژیک و ژنتیکی دارد. اما خواندن و نوشتن چطور؟ از آنجا که مرتبط با زبان هستند آیا جنبه بیولوژیکال دارند؟ پاسخ به این سوال خیر است.
قدمت نوشتن تنها 5000 سال می باشد، که جزء بسیار کوچکی از محدوده زمانی پیدایش زبان گفتاری است. قدیمی ترین زبان نوشتاری cuneiform نام داشته و توسط سومری ها اختراع گردید. در آن زمان هدف از اختراع خط نوشتاری ثبت کردن معاملات کشاورزی بود. اولین علائم نگارشی سمبل هایی بود که نشان دهنده یک شی ء یا مفهوم خاص بود.

منبع :

https://tehransafir.com/



:: برچسب‌ها: سمعک , قیمت سمعک , سمعک اتیکن , سمعک استارکی , سمعک اینترتون , سمعک فوناک , سمک زیمنس , سمعک یونیترون , سمعک ویدکس , انواع سمعک ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد طاهری

قواعد فونولوژیک مرتبط با هجا، مانند محدودیت های واجی که به ابتدا و انتهای هجا اِعمال می شوند، به عروض اشاره کردیم. فروش سمعک ویدکس تکیه نیز یک ویژگی suprasegmental است. در هر لغتی در انگلیسی، هجاهای مختلف میزان برجستگی متفاوتی دارند و برجسته ترین هجا تکیه ی اصلی را دارد. برجستگی عروضی به صورت اکوستیک به طرق مختلفی بروز پیدا می کند. هجاهای دارای تکیه را می توان بلندتر یا طولانی تر یا با زیر و بمی بالاتری نسبت به سایر هجاها تولید کرد. در انگلیسی، تکیه می تواند بین برخی از اسم ها و فعل ها تمایز ایجاد کند. اسامی دوهجایی در انگلیسی معمولا الگوی تکیه مرکب از دو هجا دارند که یکی بلند و دومی کوتاه است (trochaic) که تکیه اصلی روی هجای اول قرار میگیرد. در مقابل، افعال دو هجایی الگوی تکیه iambic دارند که تکیه اصلی روی هجای دوم قرار می گیرد.
برخی از جنبه های عروض به راحتی از محدوده هجاها و کلمات فراتر می روند. تمام جمله ها الگوهایی از زیر و بمی و آهنگ دارند که به شکل صعودی و نزولی در گروه های واژگانی در عبارت های آهنگین دیده می شوند. دو جمله زیر را در نظر بگیرید که از نظر segmental کاملا یکسان هستند اما از نظر آهنگ بسیار متفاوت می باشند.
(2) a. My computer has wireless.
b. My computer has wireless?
جملات اخباری مانند جمله 2a از ابتدا به انتهای جمله با آهنگ نزولی تولید می شوند و در مقابل، جملات پرسشی مانند 2b با آهنگ صعودی تولید می گردند.
نحوه تولید جمله زیر را در نظر بگیرید: (3) Tony disconnected the modem.
احتمالا تنها جزء برجسته در گفته شما کلمه modem است. (جزء برجسته جزئی است که اندکی طولانی تر، بلندتر و با زیر و بمی بالاتر از سایر کلمات موجود در جمله تولید می شود). به دلیل وجود یک قانون عروضی در زبان انگلیسی، در یک جمله خبری کلمه انتهایی اندکی برجسته تر است. به این نوع از عروض اصطلاحا pitch accent گفته می شود.حال تصور کنید که شما جمله شماره 3 را در پاسخ به این پرسش تولید کرده اید که Who disconnected the modem?. در این مثال کلمه Tony بیشتیر انرژی دارد و برجسته تر است زیرا پاسخِ یک پرسش است و در مرکز توجه قرار می گیرد. به این نوع از برجستگی عروضی focus accent گفته می شود. در این حالت میزان برجستگی واژه بیشتر از pitch accent است. در مقابل، در پاسخ به پرسش What did Tony disconnect? ، تمرکز روی عبارت the modem خواهد بود.

منبع :

https://tehransafir.com/%D8%B3%D9%85%D8%B9%DA%A9-%D9%88%DB%8C%D8%AF%DA%A9%D8%B3/



:: برچسب‌ها: سمعک , قیمت سمعک , سمعک اتیکن , سمعک استارکی , سمعک اینترتون , سمعک فوناک , سمک زیمنس , سمعک یونیترون , سمعک ویدکس , انواع سمعک ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد طاهری

عروض یکی از جنبه های زبان است که توسط جزء فونولوژیک کنترل می شود و تقریبا می توان خرید سمعک فوناک آن را به منزله ریتم و زیر و بمی صدای گفتاری در نظر گرفت. زبان اشاره و زبان گفتاری از جنبه عروض مشابهت دارند به طوری هر دوی آنها قواعدی دارند تا ویژگی های عروضی معمول، مانند قرار دادن مکث در جمله یا گروه بندی کلمات به شکل عبارات آهنگین، را تحت تاثیر قرار دهند. قواعد عروضی روی واحد هایی مانند هجا، کلمات عروضی و عبارات عروضی اِعمال می شوند. از آنجایی که این واحدها در طول زمان می توانند به بیش از یک قسمت (segment) گسترش یابند به آنها suprasegmental گفته می شود.
زبان ها بر اساس گرایش های ریتمیک شان به گروه هایی طبقه بندی شده اند. زبان هایی مثل انگلیسی و هلندی عموما تحت عنوان زبان های stress-timed توصیف می شوند، زیرا هجاهای دارای تکیه نقش مهمی در سازماندهی ریتم در یک عبارت دارند. زبان هایی مانند فرانسوی، اسپانیایی و ایتالیایی تحت عنوان زبان های syllable-timed توصیف می شوند و زبان هایی مانند ژاپنی mora-timed هستند (mora یکی از واحد های وزن عروضی است. از هجاها، واکه ها و همخوان های موجود در قافیه ی هجاکوجکتر است، هسته و coda ی آن mora را تشکیل می دهند). ایده اصلی پشت این طبقه بندی این است که زبان ها دارای ریتم همزمان (isochronous) هستند: مقدار زمانی که از یک تکیه تا تکیه بعدی صرف می شود منظم خواهد بود، تکیه تا تکیه (در انگلیسی)، هجا تا هجا (در اسپانیایی) یا mora تا mora در ژاپنی.
تمایز بین این طبقه بندیِ ریتمیک خیلی ملموس و روشن نیست. به عنوان مثال برخی زبان ها مانند برزیلی ویژگی های زبان های stress-timed و syllable-timed را با هم دارند. همچنین ممکن است تفاوت بین این طبقه بندی های ریتمیک ناشی از تفاوت در محدودیت های ساختار هجا باشد: زبان های stress-timed می توانند ریتم های پیچیده را تحمل کنند؛ زبان های syllable-timed و mora-timed ریتم های ساده تری دارند. به علاوه، زبان های stress-timed تمایل دارند تا واکه های موجود در هجای فاقد تکیه را به واکه های مرکزی تر تبدیل کنند؛ به این فرآیند vowel reduction می گویند. مثلا در زبان انگلیسی بسیاری از هجاهای فاقد تکیه حاوی واکه [ə] هستند. تلفظ واکه ای که زیرش خط کشیده شده را در این دو کلمه مقایسه کنید: harmonic و harmony، که به ترتیب به شکل [ɑ] و [ə] تلفظ می شوند. این فرآیند vowel reduction در زبان های syllable-timed و mora-timed کمیاب است.
یکی از ویژگی های suprasegmental که بسیاری از زبان ها به صورت واجی استفاده می کنند tone است. مثلا Mandarin Chinese چهار تون دارد که برای تمایز لغات از یکدیگر استفاده می شود.

منبع :

https://tehransafir.com/%d8%b3%d9%85%d8%b9%da%a9-%d9%81%d9%88%d9%86%d8%a7%da%a9/



:: برچسب‌ها: سمعک , قیمت سمعک , سمعک اتیکن , سمعک استارکی , سمعک اینترتون , سمعک فوناک , سمک زیمنس , سمعک یونیترون , سمعک ویدکس , انواع سمعک ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد طاهری

آشنایی با مزایای سمعک نامرئی هوشمند
اگر از کم شنوایی رنج می برید و دوست ندارید از سمعک استفاده کنید  مطالعه مطلب مربوط به سمعک نامرئی را به شما پیشنهاد می کنم.
آشنایی با مزایای سمعک نامرئی هوشمند
بیشتر افرادی که مشکل شنوایی دارند و کلمات را به درستی تشخیص نمی دهند حاضر به استفاده از سمعک نیستند.

از مهمترین دلایل استفاده نکردن از سمعک، ترس و نگرانی از دیده شدن سمعک است. اما همین افراد سمعک هوشمند اگر اطمینان حاصل کنند که با استفاده از سمعک هایی که اصلا قابل دید نیست می توانند مانند یک فرد سالم و حتی بهتر از یک فرد سالم! بشنود از سمعک استفاده می کنند.

آشنایی با انواع سمعک نیازمند شناخت عملکرد این وسیله کمک شنوایی به همراه اجزای تشکیل دهنده آن می باشد. بنابراین در این متن به آشنایی با سمعک (وسیله کمک شنوایی) می پردازیم

سمعک چیست؟
سمعک یا (Hearing Aids) ، وسیله ای است الکتریکی که اصلی ترین و مهم ترین وظایف آن تقویت اصوات ضروری (گفتارها) ، بهبود شنوایی افراد با اختلالات کم شنوایی و حذف صداهای مزاحم و غیر ضروری است.

این دستگاه اصوات که شامل گفتار و صداهای محیط اطراف می باشد را دریافت می کندو پس از تشخیص گفتار، آن را تقویت کرده، پردازش می کند و سپس به گوش تحویل می دهد. سیستم شنوایی انسان دارای پیچیدگی های زیادی است. لذا تقویت کم شنوایی با یک تقویت کننده ساده امکان پذیر نمی باشد و مستلزم استفاده از تکنولوژی های پیشرفته پردازشی و عملکردی است. سمعک ها فقط صداها را تقویت نمی کنند، بلکه پردازش های متنوعی بر روی اصوات قبل از رسیدن به گوش انجام می دهند.

درباره سمعک دیجیتال
دومین نسل سمعک ها نوع دیجیتالی آن هستند. که نسبت به آنالوگ پیشرفته تر و کارآمدتر می باشند. در سمعک های دیجیتال اصوات دریافتی، به یکسری اعداد کدبندی شده، تبدیل می شود؛ که در هر زمان بلندی و شدت آن متغییر است. در روش دیجیتال صداها با دقت بیشتر و تمرکز بر جزئیات پردازش می شوند. مدارهای پردازشی مخصوصی در این سمعک ها وجود دارد؛ همچنین تعداد کانال ها و باندهای استفاده شده در این دستگاه ها بیشتر است. و این خصوصیت به ادیولوژیست این امکان را می دهد؛ که تنظیمات بهتری را روی دستگاه اعمال کند.

در مثال دستگاه کپی برای سمعک دیجیتال باید گفت، که انگار یک کپی مجدد از روی اسکن فایل اصلی تهیه می شود. در نتیجه کیفیت صدا بسیار بالاتر بوده و فرد گیرنده صدای مطلوب تری را دریافت می کند. در این دستگاه ها می توان چندین بار بدون اینکه کیفیت پایین بیاید، صدای دیجیتال را تکرار کرد. امکان تشخیص بین صداهای محیطی و گفتار برای این نوع سمعک ها وجود دارد؛ بنابراین این دستگاه ها می توانند، صداهای مزاحم را حذف کنند و علاوه بر آن گفتار را تقویت کنند که درک بهتری از گفتار برای فرد استفاده کننده ایجاد شود.

منبع :

https://donya-e-eqtesad.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D9%88%D8%A8-%DA%AF%D8%B1%D8%AF%DB%8C-96/3635738-%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D9%85%D8%B9%DA%A9-%D9%86%D8%A7%D9%85%D8%B1%D8%A6%DB%8C-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF



:: برچسب‌ها: سمعک , قیمت سمعک , سمعک اتیکن , سمعک استارکی , سمعک اینترتون , سمعک فوناک , سمک زیمنس , سمعک یونیترون , سمعک ویدکس , انواع سمعک ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد طاهری

درباره سمعک هوشمند و تجویز سمعک بیشتر بدانیم
اگر از کم شنوایی رنج می برید و دوست ندارید از سمعک تجویز سمعک هوشمند استفاده کنید مطالعه مطلب مربوط به سمعک نامرئی به شما پیشنهاد می شود.

به گزارش ایسنا به نقل از تهران صفیر بیشتر افرادی که مشکل شنوایی دارند و کلمات را به درستی تشخیص نمی دهند حاضر به استفاده از سمعک نیستند.

از مهمترین دلایل استفاده نکردن از سمعک، ترس و نگرانی از دیده شدن سمعک است. اما همین افراد اگر اطمینان حاصل کنند که با استفاده از سمعک هایی که اصلا قابل دید نیست می توانند مانند یک فرد سالم و حتی بهتر از یک فرد سالم! بشنوند از سمعک استفاده می کنند.

آشنایی با انواع سمعک نیازمند شناخت عملکرد این وسیله کمک شنوایی به همراه اجزای تشکیل دهنده آن می باشد. بنابراین در این متن به آشنایی با سمعک (وسیله کمک شنوایی) می پردازیم.

سمعک چیست؟

سمعک یا (Hearing Aids) ، وسیله ای است الکتریکی که اصلی ترین و مهم ترین وظایف آن تقویت اصوات  ضروری (گفتارها) ، بهبود شنوایی افراد با اختلالات کم شنوایی و حذف صداهای مزاحم و غیر ضروری است.
این دستگاه اصوات که شامل گفتار و صداهای محیط اطراف می باشد را دریافت می کند و پس از تشخیص گفتار، آن را تقویت کرده، پردازش می کند و سپس به گوش تحویل می دهد. سیستم شنوایی انسان دارای پیچیدگی های زیادی است. لذا تقویت کم شنوایی با یک تقویت کننده ساده امکان پذیر نمی باشد و مستلزم استفاده از تکنولوژی های پیشرفته پردازشی و عملکردی است. سمعک ها فقط صداها را تقویت نمی کنند، بلکه پردازش های متنوعی بر روی اصوات قبل از رسیدن به گوش انجام می دهند.

درباره سمعک هوشمند

در سمعک‌ های هوشمند، مانند سمعک ویدکس علاوه بر پردازش دیجیتالی پیشرفته صداهای دریافتی، امکان ذخیره و نگهداری داده‌ها نیز وجود دارد. این داده ها شامل نحوه استفاده کاربر از سمعک در محیط های مختلف می باشد. پس از یک تا دو هفته، ذخیره سازی داده ها بر روی دستگاه، تنظیمات مورد نیاز کاربر بصورت خودکار سنجیده می شود. و بر روی دستگاه اعمال می گردد. از آن پس با ورود فرد به هر محیطی، مکانیسم سمعک شروع به شناسایی محیط اکوستیکی کرده؛ و تنظیمات مربوط به آن محیط را به طور خودکار اعمال می کند.

در این مرحله الگوریتم های دقیق و پیشرفته سمعک، محاسبات و سریعی را انجام می دهند، و درک گفتار در آن محیط را به حداکثر می رسانند. به دلیل اینکه این سمعک ها، سطح مطلوب صوتی و میزان تقویت صوت ها برای فرد استفاده کننده را یاد می گیرند، به آنها سمعک هوشمند می گویند. از دیگر قابلیت های این گونه از سمعک ها تنظیم آنها با کامپیوتر است. که وجود کانال ها و باند های متعدد این تنظیمات را آسان تر و پیشرفته تر می سازد. سیستم ردیاب گفتار، همزمان با تقویت گفتار به کنترل و حذف صوت های مزاحم می پردازد. و استفاده از سمعک را برای فرد استفاده کننده ایده آل و لذت بخش می کند.

امروزه تکنولوژی بیسیم (وایرلس) نیز در سمعک های هوشمند استفاده می شود. که از بروزترین انواع تکنولوژی سمعک ها می باشد. لازم به ذکر است که قیمت سمعک بر اساس تکنولوژی های به کار رفته در آن تغییر می کند. این تکنولوژی قابلیت اتصال با وسایل الکترونیکی مثل لپ تاپ، تلفن، تلویزیون و … را فراهم می کند. سمعک های هوشمند برای انواع مختلف کم شنوایی کاربرد دارد. و در اندازه های مختلف نامرئی، داخل گوشی و پشت گوشی وجود دارد؛ که خوشبختانه شنوایی از طریق دستگاه را تا حد زیادی به شنوایی طبیعی نزدیک کرده است. انواع برند های سمعک نامرئی هوشمند شامل سمعک ویدکس ، سمعک استارکی ، سمعک اینترتون ، سمعک زیمنس ، سمعک فوناک ، سمعک یونیترون و سمعک اتیکن است.

منبع :

https://www.isna.ir/news/98122821764/%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%B3%D9%85%D8%B9%DA%A9-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF-%D9%88-%D8%AA%D8%AC%D9%88%DB%8C%D8%B2-%D8%B3%D9%85%D8%B9%DA%A9-%D8%A8%DB%8C%D8%B4%D8%AA%D8%B1-%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%85

 



:: برچسب‌ها: سمعک , قیمت سمعک , سمعک اتیکن , سمعک استارکی , سمعک اینترتون , سمعک فوناک , سمک زیمنس , سمعک یونیترون , سمعک ویدکس , انواع سمعک , درباره سمعک , هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد طاهری

آشنایی با مزایای سمعک نامرئی هوشمند
اگر از کم شنوایی رنج می برید و دوست ندارید از سمعک هوشمند استفاده کنید مطالعه مطلب مربوط به سمعک نامرئی را به شما پیشنهاد می کنم.
آشنایی با مزایای سمعک نامرئی هوشمند
بیشتر افرادی که مشکل شنوایی دارند و کلمات را به درستی تشخیص نمی دهند حاضر به استفاده از سمعک نیستند.

از مهمترین دلایل استفاده نکردن از سمعک، ترس و نگرانی از دیده شدن سمعک است. سمعک هوشمنداما همین افراد اگر اطمینان حاصل کنند که با استفاده از سمعک هایی که اصلا قابل دید نیست می توانند مانند یک فرد سالم و حتی بهتر از یک فرد سالم! بشنود از سمعک استفاده می کنند.

آشنایی با انواع سمعک نیازمند شناخت عملکرد این وسیله کمک شنوایی به همراه اجزای تشکیل دهنده آن می باشد. بنابراین در این متن به آشنایی با سمعک (وسیله کمک شنوایی) می پردازیم

سمعک چیست؟
سمعک یا (Hearing Aids) ، وسیله ای است الکتریکی که اصلی ترین و مهم ترین وظایف آن تقویت اصوات ضروری (گفتارها) ، بهبود شنوایی افراد با اختلالات کم شنوایی و حذف صداهای مزاحم و غیر ضروری است.

این دستگاه اصوات که شامل گفتار و صداهای محیط اطراف می باشد را دریافت می کندو پس از تشخیص گفتار، آن را تقویت کرده، پردازش می کند و سپس به گوش تحویل می دهد. سیستم شنوایی انسان دارای پیچیدگی های زیادی است. لذا تقویت کم شنوایی با یک تقویت کننده ساده امکان پذیر نمی باشد و مستلزم استفاده از تکنولوژی های پیشرفته پردازشی و عملکردی است. سمعک ها فقط صداها را تقویت نمی کنند، بلکه پردازش های متنوعی بر روی اصوات قبل از رسیدن به گوش انجام می دهند.

درباره سمعک دیجیتال
دومین نسل سمعک ها نوع دیجیتالی آن هستند. که نسبت به آنالوگ پیشرفته تر و کارآمدتر می باشند. در سمعک های دیجیتال اصوات دریافتی، به یکسری اعداد کدبندی شده، تبدیل می شود؛ که در هر زمان بلندی و شدت آن متغییر است. در روش دیجیتال صداها با دقت بیشتر و تمرکز بر جزئیات پردازش می شوند. مدارهای پردازشی مخصوصی در این سمعک ها وجود دارد؛ همچنین تعداد کانال ها و باندهای استفاده شده در این دستگاه ها بیشتر است. و این خصوصیت به ادیولوژیست این امکان را می دهد؛ که تنظیمات بهتری را روی دستگاه اعمال کند.

در مثال دستگاه کپی برای سمعک دیجیتال باید گفت، که انگار یک کپی مجدد از روی اسکن فایل اصلی تهیه می شود. در نتیجه کیفیت صدا بسیار بالاتر بوده و فرد گیرنده صدای مطلوب تری را دریافت می کند. در این دستگاه ها می توان چندین بار بدون اینکه کیفیت پایین بیاید، صدای دیجیتال را تکرار کرد. امکان تشخیص بین صداهای محیطی و گفتار برای این نوع سمعک ها وجود دارد؛ بنابراین این دستگاه ها می توانند، صداهای مزاحم را حذف کنند و علاوه بر آن گفتار را تقویت کنند که درک بهتری از گفتار برای فرد استفاده کننده ایجاد شود.

منبع :

https://donya-e-eqtesad.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D9%88%D8%A8-%DA%AF%D8%B1%D8%AF%DB%8C-96/3635738-%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D9%85%D8%B9%DA%A9-%D9%86%D8%A7%D9%85%D8%B1%D8%A6%DB%8C-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF



:: برچسب‌ها: سمعک , قیمت سمعک , سمعک اتیکن , سمعک استارکی , سمعک اینترتون , سمعک فوناک , سمک زیمنس , سمعک یونیترون , سمعک ویدکس , انواع سمعک ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد طاهری


درباره سمعک هوشمند و تجویز سمعک بیشتر بدانیم
اگر از کم شنوایی رنج می برید و دوست ندارید از سمعک استفاده کنید سمعک هوشمند ایسنا مطالعه مطلب مربوط به سمعک نامرئی به شما پیشنهاد می شود.

به گزارش ایسنا به نقل از تهران صفیر بیشتر افرادی که مشکل شنوایی دارند و کلمات را به درستی تشخیص نمی دهند حاضر به استفاده از سمعک نیستند.

از مهمترین دلایل استفاده نکردن از سمعک، ترس و نگرانی از دیده شدن سمعک است. اما همین افراد اگر اطمینان حاصل کنند که با استفاده از سمعک هایی که اصلا قابل دید نیست می توانند مانند یک فرد سالم و حتی بهتر از یک فرد سالم! بشنوند از سمعک استفاده می کنند.

آشنایی با انواع سمعک نیازمند شناخت عملکرد این وسیله کمک شنوایی به همراه اجزای تشکیل دهنده آن می باشد. بنابراین در این متن به آشنایی با سمعک (وسیله کمک شنوایی) می پردازیم.

سمعک چیست؟

سمعک یا (Hearing Aids) ، وسیله ای است الکتریکی که اصلی ترین و مهم ترین وظایف آن تقویت اصوات ضروری (گفتارها) ، بهبود شنوایی افراد با اختلالات کم شنوایی و حذف صداهای مزاحم و غیر ضروری است.
این دستگاه اصوات که شامل گفتار و صداهای محیط اطراف می باشد را دریافت می کند و پس از تشخیص گفتار، آن را تقویت کرده، پردازش می کند و سپس به گوش تحویل می دهد. سیستم شنوایی انسان دارای پیچیدگی های زیادی است. لذا تقویت کم شنوایی با یک تقویت کننده ساده امکان پذیر نمی باشد و مستلزم استفاده از تکنولوژی های پیشرفته پردازشی و عملکردی است. سمعک ها فقط صداها را تقویت نمی کنند، بلکه پردازش های متنوعی بر روی اصوات قبل از رسیدن به گوش انجام می دهند.

درباره سمعک هوشمند

در سمعک‌ های هوشمند، مانند سمعک ویدکس علاوه بر پردازش دیجیتالی پیشرفته صداهای دریافتی، امکان ذخیره و نگهداری داده‌ها نیز وجود دارد. این داده ها شامل نحوه استفاده کاربر از سمعک در محیط های مختلف می باشد. پس از یک تا دو هفته، ذخیره سازی داده ها بر روی دستگاه، تنظیمات مورد نیاز کاربر بصورت خودکار سنجیده می شود. و بر روی دستگاه اعمال می گردد. از آن پس با ورود فرد به هر محیطی، مکانیسم سمعک شروع به شناسایی محیط اکوستیکی کرده؛ و تنظیمات مربوط به آن محیط را به طور خودکار اعمال می کند.

در این مرحله الگوریتم های دقیق و پیشرفته سمعک، محاسبات و سریعی را انجام می دهند، و درک گفتار در آن محیط را به حداکثر می رسانند. به دلیل اینکه این سمعک ها، سطح مطلوب صوتی و میزان تقویت صوت ها برای فرد استفاده کننده را یاد می گیرند، به آنها سمعک هوشمند می گویند. از دیگر قابلیت های این گونه از سمعک ها تنظیم آنها با کامپیوتر است. که وجود کانال ها و باند های متعدد این تنظیمات را آسان تر و پیشرفته تر می سازد. سیستم ردیاب گفتار، همزمان با تقویت گفتار به کنترل و حذف صوت های مزاحم می پردازد. و استفاده از سمعک را برای فرد استفاده کننده ایده آل و لذت بخش می کند.

منبع :

https://www.isna.ir/news/98122821764/%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%B3%D9%85%D8%B9%DA%A9-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF-%D9%88-%D8%AA%D8%AC%D9%88%DB%8C%D8%B2-%D8%B3%D9%85%D8%B9%DA%A9-%D8%A8%DB%8C%D8%B4%D8%AA%D8%B1-%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%85



:: برچسب‌ها: سمعک , قیمت سمعک , سمعک اتیکن , سمعک استارکی , سمعک اینترتون , سمعک فوناک , سمک زیمنس , سمعک یونیترون , سمعک ویدکس , انواع سمعک ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد طاهری

دمپرها در رزیستانس های آکوستیکی 330-3300Ω برای کاپ با قطر 1.78mm و 680-1500Ω برای کاپ کلینیک شنوایی تهران صفیر با قطر 1.25mm در دسترس هستند.آنها تأثیر زیادی روی هموارسازی پیک دوم به جای پیک اول دارند که در تجویز سمعک های BTE بسیار رایج است.
Tecca معتقد است که بیشتر تحقیقات برروی ونت گذاری برای سمعک های ITE تأثیر لیک ها را حذف کرده اند.در استفاده واقعی،در تجویز سمعک هایITE،وجود لیک ها رایج است.Tecca دریافت که تأثیر لیک ها در فرکانس 200hz غالب است(جد.ل 8-2).او اندازه گیری های گوش -واقعی را روی 10 نفر که میانگین طول کانال گوششان 22.6mm بودو متوسط طول سوراخ 8.2mm بود،انجام داد.
او از ونت هایی با قطر های 1.3,2.0,3.0mm استفاده کرد.برای ونت های 1.3 و 2.0mm کاهش در فرکانس های زیر 1000hz ایجاد میشد(جدول 8-2).کاهش ایجاد شده با ونت 3mm تا اکتاو بالاتر را در بر میگرفت.(جدول 8-2).وقتی رینگ های درزگیری E-A-R برای کم کردن اثر لیک ها استفاده میشد،تنها کاهش اندکی در بهره فرکانس های پایین ایجاد میشد.(جدول 8-2).به علاوه،تقسیم بندی استاندارد نشان داده شده در جدول 8-2 (0.4-4.0db)کمترین تغییرپذیری بین فردی را نشان میدهد.بنابراین توانایی پیش بینی تأثیرات ونت برای افراد خاص بهتر است.
سرانجام،همانطور که قبلا گزارش شد،هنگامی که قطر ونت افزایش می یابد ،کاهش بیشتری در فرکانس های پایین ایجاد میشود و فرکانس رزونانس مرتبط با ونت افزایش می یابد.جدول 8-2 نشان میدهد که برای ونت 1.3و 2mmبین شرایط سیل شده و سیل نشده رزونانس مرتبط با ونت افزایش می یابد اما تأثیر سیل کردن برای ونت 3mm کمترین بود.در یک مطالعه دیگر tecca گزارش کرد که ببیشتر سیستم های ونت قابل تغییر از داخلی های ونت،با ابعاد داخلی متفاوت که به انتهای جانب کانال ونت الحاق شده اند استفاده میکند.او ده نفر را که پوسته های سمعکشان دارای طول سوراخ 22mm و قطر ونت 0.45,0.95,1.45mm مورد ارزیابی قرار داد.
شرایط دوم به صورتی بود که قطر ونت به صورت ثابت 2mm بود و طول ونت 22mm و4,10,16 بود.شرایط آخربه صورتی بود که قطر ونت 3mm و طول ونت 4mm بود.نتایج نشان داد که وقتی قطر ونت از 0.45 تا 1.45 افزایش می یافت و طول ونت به اندازه 22mm ثابت نگه داشته میشد کاهش در فرکانس 200hz افزایش می یافت(جدول8-2).
کمترین میزان کاهش در فرکانس های بالاتر از 200hz بود.وقتی قطر ونت به اندازه 2mm ثابت نگه داشته میشد و طول مجرای صوتی کاهش می یافت میزان کاهش و فرکانس رزونانس مرتبط با ونت افزایش می یافت.همچنین تفاوت در مقدار کاهش فرکانس های پایین بین 3-5db در فرکانس 200hz بود و قسمت عمده تأثیر ونت در فرکانس های پایینتر از 500hz بود.
.alexander و cox پیشنهاد میکنند که وقتی فرکانس قطع برای ونت پایینتر از 750hz است برای افزایش رضایت بیمار از تعدیل الکترونیکی به جای تعدیل آکوستیکی استفاده کنیم.در نهایت tecca گزارش میکند که وقتی قطر ونت افزایش پیدا میکند و متوسط دامنه بین 2.0 و 5.1db تغییر پیدا میکند رزونانس مرتبط با ونت به فرکانس بالاتر انتقال پیدا میکند.
ابعاد ونت برای سمعک های سفارشی همچنین میتواند به وسیله تیوبهای سیلیکنی با قطرهای داخلی متفاوت در داخل کانال ونت تغییر پیدا کند.برای مثال این متد توسط شرکت GN resound برای سمعک های سفارشی این شرکت استفاده میشود.با این متد ونت گذاری،ادیولوژیست از روشی که قطر تیوب ونت انتخاب شده از انتهای جانبی تا میانی کانال ونت یکنواخت است استفاده میکند.

منبع :

https://tehransafir.com/



:: برچسب‌ها: سمعک , قیمت سمعک , سمعک اتیکن , سمعک استارکی , سمعک اینترتون , سمعک فوناک , سمک زیمنس , سمعک یونیترون , سمعک ویدکس , انواع سمعک ,
:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد طاهری

نتایج دریافتی استفاده از ونت ها
Lunbery و همکارانش،9 نفر با شنوایی نرمال را مورد ارزیابی قرار دادند.آنها گزارش کردند اینجا را کلیک کنید که وقتی افراد به صدای مرد و زن در سکوت و نویز گوش میدادند ،تفاوتی در کیفیت صوت برای قالب های ونت دار و بدون ونت دیده نشد.چهار نفر گزارش کردند که صدای قالب های بدون ونت بلندتر از قالب های ونت دار بود و یگ گرایش کلی به کیفیت صدای قالب های ونت دار وجود داشت.
Kuk گزارش کرد که وقتی از قالب های ونت دار استفاده میشود،امتیازات بازشناسی واژه در نویز بالاتر است.اما،hodgson and Murdock بهبودی مشخصی در امتیازات بازشناسی واژه را برای قالب های ونت دار گزارش نمیکنند.kuk 9نفر با کم شنوایی حسی عصبی ملایم تا متوسط شدید را که از قالب های بدون ونت و ونت دار (ونت موازی 2.2mm)استفاده کرده بودند را مورد ارزیابی قرار داد.
با استفاده از استراتژی paired comparison و سمعک های قابل برنامه ریزی،REIG با گفتار در سطح 70dbSPL اندازه گیری شد.نتایج نشان داد که REIG برای دو قالب مشابه بود.کیفیت صوت برای داوری درمورد وضوح،به شکل مشخصی برای قالب های ونت دار بهتر بود.وقتی شدت صدا بلند میشد بیشتر افراد شرایط ونت دار را ترجیح میدادند.تفاوت مشخصی در امتیازات بازشناسی واژه برای لیست لغات W-22 که در سطح 70 dbSPL ارائه میشد وجود نداشت.KUK گزارش کرد که گرچه تعدیل الکترونیکی به ما کمک میکند که مطمئن شویم که REIG اندازه گیری شده با REIG تعیین شده مطابقت میکند اما قرار دادن ونت برای افزایش رضایت بیمار ضروری است.
ونت در سمعک های سفارشی
تا اینجا موضوع ونت در ارتباط با ونت قالب بود.نیاز است که هنگام فیتینگ سمعک های سفارشی،تصمیمات مشابهی با این بحث ها توسط ادیولوژیست ها گرفته شود.در محصولات سفارشی،طول تیوب از خروجی رسیور تا نوک پوسته،به طور معمول 10-12mm طول و 1-2mmعرض دارد.preves برای سمعک ITE،لوله دوتایی یا سوراخ پله ایی(مثل هرن) را که پاسخ فرکانسی فرکانس های بالا را افزایش میدهد تجویز کرد.
تیوب در رسیور 6.4mm طول و 1.4mm عرض دارد که در سگمان دوم ،عرضش به 3.6mm میرسد.به علاوه ،دمپر fused mesh ،2200Ω به طرف رسیور قرار داده میشود و پاسخ فرکانسی را هموار میکند.برای پوسته های با سوراخ کوتاهتر ،بخش 3.6mm تیوب،در پشت نوک پوسته،برای حفظ تأثیر آکوستیکی دلخواه منبسط میشود.
هنگامی که قطر تیوب سگمان دوم افزایش می یابد،افزایش بیشتری در پاسخ فرکانسی فرکانس های بالا ایجاد میشود.برای جا دادن دمپینگ مورد نیاز در سمعک های ITE ،knowles electronics چهار دمپر دارد که در چهار کاپ با قطرهای خارجی 1.12,1.25,1.37,1.78mm موجود هستند و برای فیت شدن داخل قطرهای داخلی باریک تیوب استفاده شده در سمعک های سفارشی از رسیور تا نوک پوسته طراحی شده اند.

منبع :

https://tehransafir.com/



:: برچسب‌ها: سمعک , قیمت سمعک , سمعک اتیکن , سمعک استارکی , سمعک اینترتون , سمعک فوناک , سمک زیمنس , سمعک یونیترون , سمعک ویدکس , انواع سمعک ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد طاهری

من مشکل دارم، من نیاز به کمک دارم، اما من کمک نمی خواهم
مراحل 2و3 خیلی مشابه هستند، اما تفاوت آنها در واژه های مورد استفاده سمعک هوشمند به منظوردرخواست برای
نیازبه کمک می باشد. درفرهنگ ما، درخواست کمک راحت نیست. ما دراعتمادبه نفس و خودکفایی
خودمان را بهترین می دانیم. دراین مورد، درخواست برای کمک نه تنها به معنای اعتراف به داشتن
یک مشکل می باشد، بلکه به معنای تایید وجود ناتوانی وعدم سلامتی نیزمی باشد. وکمک
ادیولوژیست ها دراغلب اوقات استفاده ازسمعک می باشد- که توصیه ایست که باعیب وجود سمعک
روی گوش، نگرانی های مربوط به ظاهر وپیرشدن گره خورده است. این بیماران ممکن است کاملا
آگاه باشند که نیازبه کمک دارند، اما پذیرفتن نوع کمک ما درکل موضوع دیگری است. حال ما
چطور می توانیم به بیماران مرحله 2 و3 کمک کنیم که پیشرفت را انتخاب کنند؟
یک راه برای این کار، فراهم کردن فرصتی برای بحث ومذاکره به منظور روشن کردن نگرانی های
فردمی باشد. مامی توانیم ازپرسشنامه های خودارزیابی ادیولوژیک موجود به عنوان ابزارهای
مشاوره، برای فراهم کردن این فرصت ها استفاده کنیم. این خودارزیابی ها نه تنها وسیله ای رابه
منظورتوصیف عکس العمل ها واحساسات زندگی باشنوایی آسیب دیده دراختیاربیمار می گذارد، بلکه
آنها می توانند به عنوان راهی برای پرش درمکالمات مشاوره نیزبه کارروند. برای مثال پرسشنامه
خودارزیابی ارتباط، پرسشنامه ای کوتاه است (10 آیتم) که نه تنهاشامل سوالاتی درباره وضعیت
های شنیداری می باشد، بلکه هم چنین شامل عکس العمل های فردنسبت به آنها به علاوه درک های
سایرافراد نسبت به ارتباط با آنهامی باشد. سوال 8 به طورعمدی شروع می شود: "آیا درمورد
شنوایی تان مسئله ای وجود دارد که شمارا آشفته می کند؟" اگربیمار نشان دهد که بااین مسئله موافق
است یا اینکه کاملا موافق است، دراین صورت ادیولوژیست می تواند بااین پرسش شروع کند "آیا
می توانی درمورد این پاسخ بیشترتوضیح دهی؟" ما تازمانی که به بیمار فرصت ندهیم که برایمان
توضیح دهد، نمی دانیم که درذهن اوچیست؛ خودارزیابی ها یک روش بی طرفانه وغیرتهدیدآمیز
برای فراهم کردن این فرصت می باشند.

منبع :

https://donya-e-eqtesad.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D9%88%D8%A8-%DA%AF%D8%B1%D8%AF%DB%8C-96/3635738-%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D9%85%D8%B9%DA%A9-%D9%86%D8%A7%D9%85%D8%B1%D8%A6%DB%8C-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%A



:: برچسب‌ها: سمعک , قیمت سمعک , سمعک اتیکن , سمعک استارکی , سمعک اینترتون , سمعک فوناک , سمک زیمنس , سمعک یونیترون , سمعک ویدکس , انواع سمعک ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد طاهری

دراین مرحله، بیمار معمولا به مامی گوید که "من فقط به این علت اینجاهستم  که همسرم ازمن
درخواست کرده که شنوایی ام راچک کنم" . ادیولوژیست می تواند با پرسیدن دوسوال به برخی
اطلاعات مهم پی ببرد: "همسرتان تجویز سمعک هوشمند درمورد شنوایی شماچه می گوید؟" (اجازه دهیدکه اوداستانش
رابگوید، بدون اینکه به اوکمک کنید) وسپس این سوال که "شما امروز شنوایی تان راچطور توصیف
می کنید؟" توجه داشته باشیدکه ما ازبیماردرخواست نمی کنیم که هرمشکل شنیداری راتوصیف کند،
ما بی طرفانه رفتارمی کنیم.
مااکنون دریک دوراهی هستیم، وپاسخ های بیمار مارا درانتخاب مسیر راهنمایی می کند.
اگربیماربگوید "من باهمسرم مخالفم، من فکرمی کنم شنوایی ام خوب است" دراین صورت مابا
احترام نسبت به برداشت های بیمار رفتارمی کنیم. "بسیارخوب، پس اجازه دهیدتست شنوایی انجام
شود وببینیم نتیجه چه می شود." زمانی که آزمایش انجام شد، مابادقت نتایج را ارائه می کنیم: "من به
این نتیجه رسیدم که شما یک کم شنوایی متوسط درهردو گوشتان دارید، برای مثال شما حدود 40%
ازکلمات را ازدست می دهید. ولی تنها شما می توانید بگویید که آیا آن به عنوان مشکل احساس می
شود یاخیر."
هدف مااین است که به معضل بیمارتوجه کنیم: نتایج ادیومتریک با وضعیت پیشین بیمار ناسازگار
است، بنابراین ممکن است نسبت به آن حالت تدافعی احساس کند. اویا باتوضیحی مثل "فقط گزارش
رابرای من بفرستید، من قول می دهم هرکاری لازم باشد انجام دهم" عقب نشینی می کند یا اینکه
ممکن است بخواهد به مرحله بعدی توجه کند (در ادامه توضیح داده می شود). اگراو عقب نشینی کند
وهیچ تصمیمی در آن زمان نگیرد، دراین صورت او حداقل احساس می کند که ادیولوژیست دیدگاه
اورا درک کرده وبرای تغییر، درزمانی که اوآماده نیست به او فشارنیاورده است. اگراو زمانی
تصمیم پگیرد که دریافت کمک شنوایی راپیگیری کند، دراین صورت اواحساس می کند که می تواند
به این ادیولوژیست اعتماد کند.
همراهی بیمار به خارج ازمطب بدون دریافت کمک شنوایی به معنای شکست ادیولوژیست نیست.

منبع :

https://www.isna.ir/news/98122821764/%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%B3%D9%85%D8%B9%DA%A9-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF-%D9%88-%D8%AA%D8%AC%D9%88%DB%8C%D8%B2-%D8%B3%D9%85%D8%B9%DA%A9-%D8%A8%DB%8C%D8%B4%D8%AA%D8%B1-%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%8



:: برچسب‌ها: سمعک , قیمت سمعک , سمعک اتیکن , سمعک استارکی , سمعک اینترتون , سمعک فوناک , سمک زیمنس , سمعک یونیترون , سمعک ویدکس , انواع سمعک ,
:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد طاهری

پروسه Help-Seeking
قبل ازاینکه بیمارازتوصیه های یک خرید سمعک استارکی ادیولوژیست برای  درمان کم شنوایی پیروی کند، دو وضعیت
روان شناسی بایدبررسی شوند: پذیرش مشکل فرد وتمایل به ایجاد تغییر. ادیولوژیست ها اغلب اشتباه
می کنند اگرآنهافرض کنند که زمانی که بیماربرای اولین ملاقات مراجعه می کند، این وضعیت هارا
پذیرفته است.
پروسه Help-seeking دارای 4مرحله می باشد: هر3مرحله اول، نشان دهنده ستیزهای روانی برای
بیمارمی باشند. اگرماتوصیه برای دریافت کمک شنوایی را قبل ازاینکه بیماردرمرحله آخرباشد ارائه
دهیم، دراین صورت این توصیه ها به عنوان تداخلات مخالف درک می شوند- یعنی آخرین تاثیری
که مامی خواهیم داشته باشد.
ماباید هرمرحله رابررسی کنیم ومثالی ازچگونگی وجود آن مرحله درفعالیت های ادیولوژی را ارائه
کنیم. ماهم چنین درمورد روش های مختلف برای کمک به پیشرفت بیمار درطول این مراحل بحث
خواهیم کرد.این روش هابراساس یک فرض منطقی توسعه یافته توسط Rogers می باشند: زمانی که
بیماران دریک محیط حمایتی هستند واحساس می کنند درانتخاب گزینه ها آزادند، دراین صورت
بیماران "پیشرفت را انتخاب خواهندکرد"؛ به عبارت دیگر، زمانی که افراد احساس نمی کنندکه برای
حمایت ازخودشان وتصمیم شان مجبورند، دراین صورت احتمال اینکه آنها انتخاب هایی را داشته
باشندکه بیشترمورد توجهشان است، بیشتراست.
مرحله 1: من مشکلی ندارم
این مرحله اغلب توسط ادیولوژیست ها تحت عنوان انکارتوصیف می شود. بااین حال این نوع
تفکرمختصرنویسی، زیاد به ادیولوژیست هاکمک نمی کند. مانیاز داریم بفهمیم زمانی که یک
بیمارمی گوید "من مشکل شنوایی ندارم"، امادرواقع منظوراو به معنای چیزی که گفته نیست. بیماربا
مشکلش زندگی می کند وبه خوبی می داند که شنوایی اش تغییرکرده، اوشروع به ستیزمی کند. این
توضیح تنها به این معناست که، درحال حاضراین بیمارآماده نیست که درمورد این مشکل باما
صحبت کند، یااینکه هنوزبرای درمیان گذاشتن این مشکل شخصی اش به ماراست نمی گوید. دراین
زمان مواجهه باکم شنوایی، برای فردغیرقابل پذیرش است. یک اظهارواضح وبدیهی درمورد ماهیت
انسان وجود دارد: " اگرشما مراهل دهید، من به عقب هل می دهم" . باتوجه به این نکته،
ناکارآمدترین روش برای انجام "هل دادن" بیماربه سمت پذیرش می باشد.

منبع :

https://tehransafir.com/%d8%b3%d9%85%d8%b9%da%a9-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%da%a9%db%8c/



:: برچسب‌ها: سمعک , قیمت سمعک , سمعک اتیکن , سمعک استارکی , سمعک اینترتون , سمعک فوناک , سمک زیمنس , سمعک یونیترون , سمعک ویدکس , انواع سمعک ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد طاهری

درحوزه مشاوره غیرحرفه ای، دوتمایزمی تواند ایجادشود: مشاوره غیرحرفه ای می تواند خرید سمعک اتیکن شکلی ازمشاوره اطلاعاتی یامشاوره سازگاری فردی باشد. مثال هایی ازمشاوره اطلاعاتی پیش ازاین ارائه شد (یعنی عمل توضیح یابیان اطلاعات برای بیماران یاخانواده ها). مشاوره اطلاعاتی حائزاهمیت است اما اغلب به طورضعیف انجام می شود؛ به طورکلی شواهدی نشان می دهند که بیماران تنها حدود 50% ازچیزهایی که آزمایشگربه آنهامی گوید رامتوجه می شوند وتنها 50% این اطلاعات رابه یادمی آورند. به عبارت دیگر، اگرمانسبت به این خطرآگاه نباشیم، تنها 25% ازمشاوره طلاعاتی ماممکن است موثرباشد و75%بقیه به هدرمی رود. هنگام انتقال اطلاعات، ادیولوژیست بایدنسبت به آمادگی بیماربرای یادگیری خیلی حساس باشد. ماباید به یادآوریم که افرادهنگام آشفتگی
یاضربه روحی زیاد یاد نمی گیرند یا نمی فهمند، وبنابراین زمانی که بیماربرای مراجعه بعدی تلاش می کند که اطلاعات نقل شده رابه یادآورد وبفهمد، مانیازداریم که کپی اطلاعات را باجزوات، ویدئوها و... فراهم کنیم.مرکزاین فصل روی مشاوره سازگاری فردی می باشد. بیماران باید درطول روندجستجو برای دریافت کمک شنوایی چه مراحلی راانجام دهند؟ وچطورما می توانیم دراین پروسه به آنهاکمک کنیم؟عکس العمل های عاطفی وروانی بیمارنسبت به کم شنوایی چیست؟ وماچطورمی توانیم درسازگارشدن نسبت به این عکس العمل هابه بیماران کمک کنیم؟ (Hint: مدل مشاوره"help patients help themselves" رابررسی می کنیم). چون بیماران تنها نیستند، بنابراین مادراین فصل به چگونگی تاثیرکم شنوایی بیماران روی روابط شان باهمسرشان واعضای جامعه نیزتوجه می کنیم.Update: بامعرفی دکترای ادیولوژی، تقریبا همه فارغ التحصیلان برنامه های آموزشی اکنون یک دوره مشاوره رامی گذرانند یااینکه به طورفعال، آموزش مشاوره رادردوره های آموزشی دیگر به اتمام می رسانند. دانشجویان برای حمایت ازبیماران درطول پروسه جستجوی کمک آماده می شوند، واین روند دربخش بعد توصیف می شود.

منبع : 

https://tehransafir.com/%d8%b3%d9%85%d8%b9%da%a9-%d8%a7%d8%aa%db%8c%da%a9%d9%86/



:: برچسب‌ها: سمعک , قیمت سمعک , سمعک اتیکن , سمعک استارکی , سمعک اینترتون , سمعک فوناک , سمک زیمنس , سمعک یونیترون , سمعک ویدکس , انواع سمعک ,
:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد طاهری

امروزه تکنولوژی بیسیم (وایرلس) نیز در سمعک های هوشمند استفاده می شود. سمعک هوشمند که از بروزترین انواع تکنولوژی سمعک ها می باشد. لازم به ذکر است که قیمت سمعک بر اساس تکنولوژی های به کار رفته در آن تغییر می کند. این تکنولوژی قابلیت اتصال با وسایل الکترونیکی مثل لپ تاپ، تلفن، تلویزیون و … را فراهم می کند. سمعک های هوشمند برای انواع مختلف کم شنوایی کاربرد دارد. و در اندازه های مختلف نامرئی، داخل گوشی و پشت گوشی وجود دارد؛ که خوشبختانه شنوایی از طریق دستگاه را تا حد زیادی به شنوایی طبیعی نزدیک کرده است. انواع برند های سمعک نامرئی هوشمند شامل سمعک ویدکس ، سمعک استارکی ، سمعک اینترتون ، سمعک زیمنس ، سمعک فوناک ، سمعک یونیترون و سمعک اتیکن است.

کلینیک سمعک

کلینیک مدرن ارزیابی شنوایی و تجویز تخصصی سمعک تهران صفیر در تهران واقع در خیابان شریعتی، قلهک با مدیریت مستقیم آقای دکتر ایوب ولدبیگی متخصص شنوایی، تعادل و تجویز سمعک با استفاده از به روز ترین دستگاه ها و متدهای علمی تجویز سمعک واقع در تهران شمال (قلهک)، آماده خدمت گزاری به مراجعین محترم است. رسالت این مجموعه برطرف کردن مشکلات افراد کم شنوا و همچنین مشاوره به افراد با اختلالات شنوایی است. برخی از فعالیت های این مجموعه عبارتند از: ارزیابی های پایه و تخصصی شنوایی، ارزیابی عملکرد شیپور استاش، ارزیابی و درمان وزوز گوش (Tinnitus) با سمعک جدید دارای تکنولوژی حذف وزوز، و همچنین تجویز تخصصی انواع سمعک های نامرئی واقعی (IIC)، پشت گوشی، استخوانی، وایرلس و … است. کلینیک تجویز سمعک تهران صفیر به خاطر رفاه حال افرادی که در تهران هستند و قادر به مراجعه به مطب نیستند هم گزینه تجویز دقیق سمعک در منزل هم قرار داده است. برای مراجعین محترم خارج از تهران هم گزینه تجویز سمعک یک روزه در نظر گرفته است.

منبع : 

https://donya-e-eqtesad.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D9%88%D8%A8-%DA%AF%D8%B1%D8%AF%DB%8C-96/3635738-%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D9%85%D8%B9%DA%A9-%D9%86%D8%A7%D9%85%D8%B1%D8%A6%DB%8C-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%A



:: برچسب‌ها: سمعک , قیمت سمعک , سمعک اتیکن , سمعک استارکی , سمعک اینترتون , سمعک فوناک , سمک زیمنس , سمعک یونیترون , سمعک ویدکس , انواع سمعک ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد طاهری

درباره سمعک هوشمند

در سمعک‌ های هوشمند، مانند سمعک ویدکس علاوه بر پردازش دیجیتالی سمعک هوشمند پیشرفته صداهای دریافتی، امکان ذخیره و نگهداری داده‌ها نیز وجود دارد. این داده ها شامل نحوه استفاده کاربر از سمعک در محیط های مختلف می باشد. پس از یک تا دو هفته، ذخیره سازی داده ها بر روی دستگاه، تنظیمات مورد نیاز کاربر بصورت خودکار سنجیده می شود. و بر روی دستگاه اعمال می گردد. از آن پس با ورود فرد به هر محیطی، مکانیسم سمعک شروع به شناسایی محیط اکوستیکی کرده؛ و تنظیمات مربوط به آن محیط را به طور خودکار اعمال می کند.

در این مرحله الگوریتم های دقیق و پیشرفته سمعک، محاسبات و سریعی را انجام می دهند، و درک گفتار در آن محیط را به حداکثر می رسانند. به دلیل اینکه این سمعک ها، سطح مطلوب صوتی و میزان تقویت صوت ها برای فرد استفاده کننده را یاد می گیرند، به آنها سمعک هوشمند می گویند. از دیگر قابلیت های این گونه از سمعک ها تنظیم آنها با کامپیوتر است. که وجود کانال ها و باند های متعدد این تنظیمات را آسان تر و پیشرفته تر می سازد. سیستم ردیاب گفتار، همزمان با تقویت گفتار به کنترل و حذف صوت های مزاحم می پردازد. و استفاده از سمعک را برای فرد استفاده کننده ایده آل و لذت بخش می کند.

امروزه تکنولوژی بیسیم (وایرلس) نیز در سمعک های هوشمند استفاده می شود. که از بروزترین انواع تکنولوژی سمعک ها می باشد. لازم به ذکر است که قیمت سمعک بر اساس تکنولوژی های به کار رفته در آن تغییر می کند. این تکنولوژی قابلیت اتصال با وسایل الکترونیکی مثل لپ تاپ، تلفن، تلویزیون و … را فراهم می کند. سمعک های هوشمند برای انواع مختلف کم شنوایی کاربرد دارد. و در اندازه های مختلف نامرئی، داخل گوشی و پشت گوشی وجود دارد؛ که خوشبختانه شنوایی از طریق دستگاه را تا حد زیادی به شنوایی طبیعی نزدیک کرده است. انواع برند های سمعک نامرئی هوشمند شامل سمعک ویدکس ، سمعک استارکی ، سمعک اینترتون ، سمعک زیمنس ، سمعک فوناک ، سمعک یونیترون و سمعک اتیکن است.

منبع : 

https://www.isna.ir/news/98122821764/%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%B3%D9%85%D8%B9%DA%A9-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF-%D9%88-%D8%AA%D8%AC%D9%88%DB%8C%D8%B2-%D8%B3%D9%85%D8%B9%DA%A9-%D8%A8%DB%8C%D8%B4%D8%AA%D8%B1-%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%85



:: برچسب‌ها: سمعک , قیمت سمعک , سمعک اتیکن , سمعک استارکی , سمعک اینترتون , سمعک فوناک , سمک زیمنس , سمعک یونیترون , سمعک ویدکس , انواع سمعک ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد طاهری

اهمیت مدیریت کم شنواییعلی رغم اثرفراگیر مشکلات شنوایی، اما افراد قیمت سمعک زیمنس نسبتا کمی برای مدیریت آن تلاش می کنند. برای مثال کمتراز 20% بزرگسالانی که استفاده ازتقویت کننده (که رایج ترین روش مدیریت کم شنوایی می باشد)می تواند برای آنها مفیدباشد، آن را خریداری می کنند. دربزرگسالان اغلب، بین زمانی که آنها متوجه اولین مشکلات شنوایی می شوند وزمانی که سرانجام آنها با یک ادیولوژیست مشورت می کنند، سال ها فاصله است. احتمال اینکه بزرگسالان با اولین مراجعه سمعک راخریداری کنند، خیلی زیاد است چون شدت کم شنوایی آنها خیلی افزایش یافته یااینکه آنها تحت تاثیر اصرار اعضای خانواده این کار را انجام می دهند. متاسفانه، تقریبا 1/5 سمعک های خریداری شده به ندرت گذاشته می شوند. سایر مداخلات توانبخشی مثل آموزش ارتباطی، مشاوره وشرکت درگروه های خودیاری حتی کمتراز تقویت به کار می روند.درمان مشکلات مربوط به شنوایی بهعلت ناهمگونی جمعیت آسیب دیده، پیچیده است. بنابراین تعجب آورنیست که درگزارشات بیشمار محققین بین ارزیابی آبجکتیوکم شنوایی وخودارزیابی معلولیت کم شنوایی، تطابق وجود ندارد. مواردی مثل درجه کم شنوایی، سن، جنسیت، وضعیت اقتصادی-جتماعی، ویژگی های شخصیتی ووضعیت شغلی فرد، می توانند هرکدام به تنهایی یا به صورتترکیبی روی چگونگی تاثیرکم شنوایی روی فرد، اثرگذارند. به عنوان مثال، اثرات اجتماعی کم شنوایی درجنسیت های مختلف، متفاوت است. به طورمعمول، زنان درمیزان صلاحیت بالاتری نسبت به مردان قرارمی گیرند، که این حالت ممکن است مشاهده اثرات منفی کم شنوایی درمردان را افزایش دهد. کم شنوایی می تواند منجربه اختلالات قابل توجه درفعالیت های روزمره شود. یک بررسی اخیرانجام شده روی بزرگسالان 40تا 59 ساله که اصطلاحا Baby Boomers نامیده می شوند

منبع : 

https://tehransafir.com/%D8%B3%D9%85%D8%B9%DA%A9-%D8%B2%DB%8C%D9%85%D9%86%D8%B3-%D8%B3%DB%8C%DA%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7-%D8%A2%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86/

 



:: برچسب‌ها: سمعک , قیمت سمعک , سمعک اتیکن , سمعک استارکی , سمعک اینترتون , سمعک فوناک , سمک زیمنس , سمعک یونیترون , سمعک ویدکس , انواع سمعک ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد طاهری

حقوق قانونی برای دست یابی به ارتباط که درقانون مربوط به امریکایی های دارای معلولیت تضمین شده است قیمت سمعک زیمنس و 5) اطلاعاتی درمورد چگونگی دست یابی به گروه های حمایتی جامعه. برنامه های AR ممکن است دردانشگاه ها، بیمارستان ها، مراکزاجتماعی ومراکزخصوصی موجود باشند. این برنامه
ها فرصت هایی رافراهم می آورند که به موجب آن بزرگسالان وخانواده های آنان می توانند: 1) با سایرافراد دارای کم شنوایی واعضای خانواده آن ها دیدارکنند، 2)استراتژی هایی برای مقابله باشرایط دشوار ارتباطی رابه اشتراک گذارند و 3)حمایت برابری دریافت کنند. علاوه بر برنامه های
AR، افراد می توانند ازطریق اینترنت وکتابخانه ها نیز اطلاعاتی را درباره خدمات ومحصولات موجود جمع آوری کنند. بادراختیار داشتن این اطلاعات، افراد دارای کم شنوایی دروضعیت خوبی برای کنترل نگرانی های موجود دررابطه با مدیریت کم شنوایی شان هستند.سایرمشکلات رایج دربین بزرگسالان دارای کم شنوایی مثل وزوز واختلالات تعادل ممکن استحداقل دربخشی ازپروسه مدیریت ادیولوژیک قرارگیرند. تخمین زده شده که 8% تا 20% جمعیت بزرگسال درامریکا دارای وزوز هستند ودربزرگسالان 40 تا 70 ساله نیزاحتمال گزارش این مشکل یشتراست. اگرچه اکثریت این افراد صداهایی مثل زنگ زدن، همهمه وصداهایی که درفعالیت های روزانه شان اختلالی ایجاد نمی کند راگزارش می کنند، اما 1% تا 2% ازاین جمعیت بیان می کنند که وزوز شدید آنها راناتوان کرده است. درنتیجه، میلیون ها بزرگسال به دنبال روش های درمانی برای تسکین علائم وزوز وکاهش تاثیرآن روی فعالیت های روزمره وهم چنین کاهش احساس اضطراب وافسردگی وبه حداقل رساندن تاثیرآن روی ایجاد اختلال درخواب شان می باشند. همانند وزوز، سرگیجه واختلالت تعادل نیزازعلائم رایج دربزرگسالان دارای کم شنوایی می باشند. تقریبا 1/3 بزرگسالان باسن 60سال وبیشتر دارای dizziness هستند. شیوع dizziness (شامل
سرگیجه) با افزایش سن بیشترمی شود وبیشتر دربین زنان تشخیص داده شده است. مشکلات dizziness حاد ومزمن به اختلالات لابیرنتیت، بیماری منیر، تروما، اختلالات نورولوژیک، قرارگیری در معرض عوامل اتوتوکسیک واختلالات روانی مربوط است. dizziness واختلالات تعادلی باعث سقوط، ترس ازسقوط وایجاد محدودیت درفعالیت های روزانه می شوند. درادامه این فصل درمورد درمان وزوز وdizziness بحث شده است.

منبع : 

https://tehransafir.com/%D8%B3%D9%85%D8%B9%DA%A9-%D8%B2%DB%8C%D9%85%D9%86%D8%B3-%D8%B3%DB%8C%DA%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7-%D8%A2%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86/



:: برچسب‌ها: سمعک , قیمت سمعک , سمعک اتیکن , سمعک استارکی , سمعک اینترتون , سمعک فوناک , سمک زیمنس , سمعک یونیترون , سمعک ویدکس , انواع سمعک ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد طاهری

تمام زبان ها هجاهایی دارند که از واکه ها تشکیل شده، تمام زبان ها جمله هایی دارند که فاعل، فعل و مفعول دارد. گرامر همگانی سمعک زیمنس هوشمند محدوده ای از موقعیت های مختلف را که در زبان مجاز هستند (یا تغییرات پارامتریکِ ممکن) را مشخص می کند. به عنوان مثال، زبان ها اجازه می دهند که هجای خوشه همخوان نهایی ساده یا پیچیده باشد، زبان ها نقش های گرامری را بوسیله مورفولوژی یا ترتیب کلمات مشخص می کنند. بر این اساس، تمامی زبان های بشری باید اصول سازمانبندی کلی که UG مشخص کرده پیروی کنند و تنها به شکلی که UG مشخص می کند با هم تفاوت داشته باشند.
سومین مشخصه همگانی زبان بشری این است که هر کدام از آنها دارای اندوخته واژگانی (lexicon) هستند. اندوخته واژگانی مجموعه ای از کلمات یک زبان است و بیشتر ویژگی های خاص هر زبان در همین واژگان است که وجود دارند. با این وجود واژگان همه زبان ها حاوی اطلاعات مشابهی است (مثل تلفظ، معنی، نقش دستوری و...) و واژه ها نسبت به یکدیگر به شیوه های مشابهی سازمانبندی می شوند. در انتهای این فصل هنگامی که برخی ویژگی های کلیدی اجزای فونولوژیک، مورفولوژیک و نحوی گرامر را توضیح دادیم مجددا به موضوع واژگان و سازمانبندی آن بر میگردیم.
سیگنال گفتاری
در فصل اول فرق بین زبان و سیگنالی که زبان با آن کدگذاری شده است (گفتار، نوشته و حرکات) را دریافتیم. در این قسمت کمی از هدفمان که بررسی گرامر و واژگان زبان های طبیعی است منحرف می شویم و مقدمه ای راجع به برخی ویژگی های صداهای گفتاری بیان می کنیم. در اینجا روی گفتار تمرکز داریم تا اطلاعات و زمینه کافی در مورد نکات بسیاری که در جای‌جای این کتاب مطرح شده است را کسب کنید. در اینجا به علت کمبود فضا در مورد نوشتار و حرکات (gestures) صحبت نمی کنیم. مهم است بدانیم که سیستم های گفتاری و gestural هر دو در بیولوژی انسان ریشه دارند در حالی که سیستم های نوشتتاری مصنوع و ساخته فرهنگ هستند. در فصل 3 راجع به این موضوع صحبت می کنیم.

منبع : 

tehransafir.com/%D8%B3%D9%85%D8%B9%DA%A9-%D8%B2%DB%8C%D9%85%D9%86%D8%B3-%D8%B3%DB%8C%DA%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7-%D8%A2%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%8/



:: برچسب‌ها: سمعک , قیمت سمعک , سمعک اتیکن , سمعک استارکی , سمعک اینترتون , سمعک فوناک , سمک زیمنس , سمعک یونیترون , سمعک ویدکس , انواع سمعک ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد طاهری

تمامی زبان ها گرامری دارند که از اجزای فونولوژیک و قواعد مربوط به سیستم صدایی آن زبان، اجزای سمعک هوشمند زیمنس  مورفولوژیک و قواعد حاکم بر اَشکال کلمات و همینطور اجزای نحوی (syntactic) و قوانین حاکم بر ساختار جمله تشکیل شده است. جزئیات مربوط به زیرمجموعه های (subsystems) گرامر از زبانی به زبان دیگر متفاوت است اما وجود این اجزای مستقل، نوع اطلاعاتی که در خود دارند و شکل و خصوصیات گرامر آنها در تمامی زبان ها مشابه است. این نکته برای زبان هایی با رسوم ادبی طویل و زبان های فاقد سیستم نوشتاری، زبان هایی با میلیون ها گوینده در سراسر دنیا، زبان هایی با تنها چند گوینده در یک منطقه کوچک، زبان هایی که از گفتار به عنوان فضای اصلی انتقال اطلاعات استفاده می کنند و نیز زبان هایی که از اشارات دست و صورت استفاده می کنند (زبان اشاره) به همان میزان صحت دارد. شکل کلی، زیر سیستم ها، سازمان بندی و عملکرد گرامر همگی جهانی و همگانی بوده و بنابراین در تمامی زبا ها مشترک هستند.
یکی دیگر از ویژگی های همگانی زبان انسان این است که گرامر ویژه هر زبان توسط چیزی به نام گرامر همگانی یا Universal Grammar (UG) محدود شده است. UG شامل اصولی کلی است که در تمام زبان ها مشابه اند و مشخص می کند زبان ها به چه طرقی می توانند متفاوت باشند. ویژگی های مربوط به زبان های خاص تنها به چند طریق محدود از هم متفاوتند و این تفاوت ها موجب شکل گیری دسته های بزرگی از زبان ها می شود که در زمینه یک ویژگی خاص با هم مشابه هستند.

منبع : 

tehransafir.com/%D8%B3%D9%85%D8%B9%DA%A9-%D8%B2%DB%8C%D9%85%D9%86%D8%B3-%D8%B3%DB%8C%DA%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7-%D8%A2%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86/



:: برچسب‌ها: سمعک , قیمت سمعک , سمعک اتیکن , سمعک استارکی , سمعک اینترتون , سمعک فوناک , سمک زیمنس , سمعک یونیترون , سمعک ویدکس , انواع سمعک ,
:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد طاهری

اگر از کم شنوایی رنج می برید و دوست ندارید از سمعک استفاده کنید مطالعه مطلب سمعک هوشمند ایسنا مربوط به سمعک نامرئی به شما پیشنهاد می شود.

به گزارش ایسنا به نقل از تهران صفیر بیشتر افرادی که مشکل شنوایی دارند و کلمات را به درستی تشخیص نمی دهند حاضر به استفاده از سمعک نیستند.

از مهمترین دلایل استفاده نکردن از سمعک، ترس و نگرانی از دیده شدن سمعک است. اما همین افراد اگر اطمینان حاصل کنند که با استفاده از سمعک هایی که اصلا قابل دید نیست می توانند مانند یک فرد سالم و حتی بهتر از یک فرد سالم! بشنوند از سمعک استفاده می کنند.

آشنایی با انواع سمعک نیازمند شناخت عملکرد این وسیله کمک شنوایی به همراه اجزای تشکیل دهنده آن می باشد. بنابراین در این متن به آشنایی با سمعک (وسیله کمک شنوایی) می پردازیم.

سمعک چیست؟

سمعک یا (Hearing Aids) ، وسیله ای است الکتریکی که اصلی ترین و مهم ترین وظایف آن تقویت اصوات ضروری (گفتارها) ، بهبود شنوایی افراد با اختلالات کم شنوایی و حذف صداهای مزاحم و غیر ضروری است.
این دستگاه اصوات که شامل گفتار و صداهای محیط اطراف می باشد را دریافت می کند و پس از تشخیص گفتار، آن را تقویت کرده، پردازش می کند و سپس به گوش تحویل می دهد. سیستم شنوایی انسان دارای پیچیدگی های زیادی است. لذا تقویت کم شنوایی با یک تقویت کننده ساده امکان پذیر نمی باشد و مستلزم استفاده از تکنولوژی های پیشرفته پردازشی و عملکردی است. سمعک ها فقط صداها را تقویت نمی کنند، بلکه پردازش های متنوعی بر روی اصوات قبل از رسیدن به گوش انجام می دهند.

منبع : 

https://www.isna.ir/news/98122821764/%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%B3%D9%85%D8%B9%DA%A9-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF-%D9%88-%D8%AA%D8%AC%D9%88%DB%8C%D8%B2-%D8%B3%D9%85%D8%B9%DA%A9-%D8%A8%DB%8C%D8%B4%D8%AA%D8%B1-%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%85

 



:: برچسب‌ها: سمعک , قیمت سمعک , سمعک اتیکن , سمعک استارکی , سمعک اینترتون , سمعک فوناک , سمک زیمنس , سمعک یونیترون , سمعک ویدکس , انواع سمعک ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : محمد طاهری

درباره سمعک هوشمند

در سمعک‌ های هوشمند، مانند سمعک ویدکس علاوه بر پردازش دیجیتالی پیشرفته سمعک هوشمند   صداهای دریافتی، امکان ذخیره و نگهداری داده‌ها نیز وجود دارد. این داده ها شامل نحوه استفاده کاربر از سمعک در محیط های مختلف می باشد. پس از یک تا دو هفته، ذخیره سازی داده ها بر روی دستگاه، تنظیمات مورد نیاز کاربر بصورت خودکار سنجیده می شود. و بر روی دستگاه اعمال می گردد. از آن پس با ورود فرد به هر محیطی، مکانیسم سمعک شروع به شناسایی محیط اکوستیکی کرده؛ و تنظیمات مربوط به آن محیط را به طور خودکار اعمال می کند.

در این مرحله الگوریتم های دقیق و پیشرفته سمعک، محاسبات و سریعی را انجام می دهند، و درک گفتار در آن محیط را به حداکثر می رسانند. به دلیل اینکه این سمعک ها، سطح مطلوب صوتی و میزان تقویت صوت ها برای فرد استفاده کننده را یاد می گیرند، به آنها سمعک هوشمند می گویند. از دیگر قابلیت های این گونه از سمعک ها تنظیم آنها با کامپیوتر است. که وجود کانال ها و باند های متعدد این تنظیمات را آسان تر و پیشرفته تر می سازد. سیستم ردیاب گفتار، همزمان با تقویت گفتار به کنترل و حذف صوت های مزاحم می پردازد. و استفاده از سمعک را برای فرد استفاده کننده ایده آل و لذت بخش می کند.

امروزه تکنولوژی بیسیم (وایرلس) نیز در سمعک های هوشمند استفاده می شود. که از بروزترین انواع تکنولوژی سمعک ها می باشد. لازم به ذکر است که قیمت سمعک بر اساس تکنولوژی های به کار رفته در آن تغییر می کند. این تکنولوژی قابلیت اتصال با وسایل الکترونیکی مثل لپ تاپ، تلفن، تلویزیون و … را فراهم می کند. سمعک های هوشمند برای انواع مختلف کم شنوایی کاربرد دارد. و در اندازه های مختلف نامرئی، داخل گوشی و پشت گوشی وجود دارد؛ که خوشبختانه شنوایی از طریق دستگاه را تا حد زیادی به شنوایی طبیعی نزدیک کرده است. انواع برند های سمعک نامرئی هوشمند شامل سمعک ویدکس ، سمعک استارکی ، سمعک اینترتون ، سمعک زیمنس ، سمعک فوناک ، سمعک یونیترون و سمعک اتیکن است.

منبع :

 https://donya-e-eqtesad.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D9%88%D8%A8-%DA%AF%D8%B1%D8%AF%DB%8C-96/3635738-%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D9%85%D8%B9%DA%A9-%D9%86%D8%A7%D9%85%D8%B1%D8%A6%DB%8C-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF



:: برچسب‌ها: سمعک , قیمت سمعک , سمعک اتیکن , سمعک استارکی , سمعک اینترتون , سمعک فوناک , سمک زیمنس , سمعک یونیترون , سمعک ویدکس , انواع سمعک ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مهر 1399 | نظرات ()