درباره انواع سمعک و خرید انواع سمعک
نوشته شده توسط : محمد طاهری

اطلاعات شنیداری از تالاموس (جسم زانویی داخلی) به قشر کلیک کنید شنوایی اولیه (برودمن41) و سپس به قشر شنوایی ثانویه (نواحی برودمن42 و 52) می روند. این مناطق تحلیل ویژگی های اکوستیکی را دقیق تر و با جزییات بیشتر و اختصاصی تر انجام می دهند. مطالعات نشان دادند افرادی که دارای آسیب دو طرفه در قشر شنوایی اولیه هستند، آستانه ی هنجار کشف تون ها و افزایش آستانه ی تمیز زیر و بمی و اشکال در درک جهت تغییر زیر و بمی دو تون دارند.وجود آسیب در قشر شنوایی اولیه راست باعث کاهش توانایی تشخیص زیر و بمی در انسان و حیوانات می شود. نورون های بخش قدامی قشر شنوایی اولیه به بسامد پایه پاسخ می دهند. پاسخ در قشر شنوایی اولیه وایسته به درک بسامد پایه است.
مکانیسم های مختلفی در درک زیر و بمی حداقل در سه سطح حلزون در سه سطح حلزون، ساقه مغز و قشر شنوایی اولیه نقش دارند. البته در این بین نقش قشر شنوایی اولیه پررنگ تر است. قشر شنوایی اولیه، اطلاعات اکوستیکی را برای درک و پردازش آگاهانه آماده می کند. تحلیل ویژگی های اکوستیکی در قشر شنوایی اولیه توسط پتانسیل های میان رس شنوایی (MLR) قابل ثبت و بررسی است.
بعد از استخراج ویژگی های اکوستیکی، اطلاعات شنیداری وارد حافظه حسی شنیداری شده و شیء شنیداری بازنمایی می شود. در میان پتانسیل های برانگیخته، MMN با زمان تاخیر 200 ـ 100 میلی ثانیه عملکرد این حافظه را نشان می دهد. این حافظه ورودی خود را از مناطق قشر شنوایی اولیه، مناطق کمربندی قشر شنوایی و قشر پیشانی دریافت می کند. عملکرد حافظه ی حسی در درک موسیقی ضروری است. آموزش موسیقی بلند مدت در تمیز زبر و بمی، دقت زمانی ئ درک ارتباط زمانی تون ها نقش دارد. صفحه ی گیجگاهی به دلیل نقش برجسته اش در پردازش فواصل زیر و بمی و توالی اصوات ، نقش مهمی در تحلیل صحنه شنوایی و تشکیل شیء شنیداری دارد.
فصل هشتم گفتار چیست؟
انسان هم مولد گفتار است و هم دریافت کننده ی آن. بنابراین «درک گفتار» درهم تنیده اند و ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند. لذا ما در این فصل ابتدا نگاهی به تولید اصوات گفتاری و ماهیت آنها خواهیم داشت و سپس به درک گفتار خواهیم پرداخت.
تولید گفتار
ساختارهایی که ما از آنها برای تولید گفتار بهره می بریم، تکامل یافته ی ساختارهایی هستند که در دوران پیش زبانی، عملکردهایی دیگری داشته اند و البته هنوز هم عملکردهای غیر زبانی را در انسان دارا هستند0
دستگاه تولید گفتار را می توان به سه بخش تقسیم کرد.
منبع:

https://tehransafir.com/%d8%b3%d9%85%d8%b9%da%a9-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%da%a9%db%8c/





:: برچسب‌ها: سمعک , قیمت سمعک , سمعک استارکی , سمعک اتیکن , سمعک فوناک , سمک زیمنس , سمعک یونیترون , سمعک ویدکس , انواع سمعک , خرید سمعک ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: